Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av eedar
Är det någon som har sytt tygblöjor till dockorna? Jag är inne på bebiswaldorfdockor nu, och vill gärna ha bra blöjor till dem!
Tacksam för alla tips!
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag har sytt pocketblöjor i PUL & microfleece till Noomis kissdocka..väldigt viktigt att dockan oxå har blöja :lol:

Det är inte så svårt, lite pill med att mäta & rita upp ett mönster, men sen är det lätt att sy. Sedan beror det väl lite på hur likt en riktig blöja du vill ha dem. Till en icke-kissande docka så kan man sy i flanell eller liknande. Jag har gjort med kardborre till Noomi, hon är för liten för att klara knappar, så då sätter hon på dem på dockan själv.

Jag vet att Teres har använt ett mönster till prematurbebisblöjor, borde finnas gratismönster att hitta om du googlar.

Jag vet inte riktigt om du blev hjälpt annars får du fråga mer så svarar jag så gott jag kan :)
Av Enid
På A's docka passar M's pytteblöjor jättebra :tumup: . Pyttesmå sticka ullbyxor är det och förvikta frottéblöjor. Men jag har funderat på att sy någon enklare variant också, någon slags alltiett. Då syr jag nog med överbliven vaxduk eller något annat vanligt tyg ytterst för att "slösa" PUL-tyg på det känns som överkurs :roll: .

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?