Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Selman_73
Sedan Liten vus gjorde ett inlägg med bl.a. gripbollar i har jag inte kunnat få dessa ur skallen. Vill såååå gärna göra en sådan. Inte en ihålig alltså utan en homogen som på hennes bild här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=60069

Har trakasserat släkten och andra jag känner men ingen kan "hosta upp" ett mönster. Sökning på nätet ger också klena träffar.

Pleeeease - är det någon som har ett mönster på en gripboll?
Det verkar ju vara fler än jag som intresserade av att göra gripbollar.
Av Enid
Men guuud, förlåååååt!! Jag hade ju lovat att lägga upp mönster men så åkte vi på semester och det åkte ur mitt numera ganska begränsade minne :(

Här är mönstret iaf:
Bild
Bild

Bilderna är tyvärr inte rättvända eftersom de är tagna direkt ur kameran på en dator som verkar sakna all form av bildbehandlingsprogram :oops:
Senast redigerad av Enid den fre aug 03, 2007 00:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Selman_73
JIPPIIII....HURRA!!! :vågen:
Tack så hemskt mycket - nu ska vi se om det kan bli några gripbollar.

Det är klart du är "förlåten" - finns inget att förlåta. Glömmer det gör vi alla och det var väl inget bindande löfte. ;)
Användarens profilbild
Av Selman_73
Ungefär hur stora är bitarna?
Ovalen till den stora bollen, är längden på den ekvivalent med "bågens hörn" på klyftorna? Det ser ut som om det är samma längd i alla fall...eller något så när åtminstone.

Hur långa är sidorna i klyftan?
Hur hög är ovalen, d.v.s. måttet rätt över?

Skulle du vilja mäta i en av figurerna? Förminska och förstora kan man ju göra själv sedan men man skulle behöva några mått.

Iiiihhh, kan knappt bärga mig. Du gjorde ju så snygga gripbollar, fast jag kan ju inte få tag i samma velour förstås.
Av Enid
Den stora "tvåkanten" är 19cm*8cm,
den stora trekanten är 13,5cm i de raka sidorna

Den lilla "tvåkanten" är 9,5cm*4,5cm,
den lilla trekantens raka sidorn är 7,7cm

Med tvåkant menar jag ovalen med två hörn, trekanten är treangeln med en rund sida. Hoppas det räcker och du förstår.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Satt och fnölade lite med en linjal, passare och lite papper och fick nog ihop det ändå. Håller just på och kollar om sidorna stämmer - annars kör jag på dina mått!
Tack så mycket!!! :D
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Stort tack!!! Nu vet jag vad jag ska göra i helgen! :)
Användarens profilbild
Av Björklöv
Så fina... ska nog ta mig till Kallikå för att inhandla lite velour :D
Användarens profilbild
Av Itis
Tack för inspiration! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Björklöv skrev:Så fina... ska nog ta mig till Kallikå för att inhandla lite velour :D
*Jag har sytt sån gripboll med mönster och tyg från Kallikå, och jag använde bomullstyg. Det blev jättefint också.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Vinterhumlan skrev:Någon som har kvar de här bilderna?
Jag är väldigt intresserad av mönster!
:iagree: (tass)
Användarens profilbild
Av äpple
Kanske kan detta vara till hjälp.
Du kan skapa dina mallar genom att först rita en kvadrat. Rita därefter två kvartscirklar med en passare genom att placera spetsen i två motstående hörn, tex nere till vänster + uppe till höger. Radien ska vara lika stor som kvadratens sida. Gör en mall av kvartscirkeln-ytan mellan ena strecket och kvadratens sidor, och en av "cigarren" - ovalen mellan de båda strecken. Sidan = radien kan vara tex 6, 8 eller 13 cm.
Klipp ut 12 cigarr-delar och 24 kvartscirkel-delar (sömsmån ingår i mallen). Sy 12 delar som består av två kvartscirklar och en cigarformad del. Fyll och sy ihop. Sy ihop de färdiga elementen i hörnen tre och tre. Drag en dubbel tråd genom de fyra spetsar som kommer att sitta mitt inne i bollen. Sy ihop bollen i samlingspunkterna.
Av lilla trasdockan
blev super sugen på å sy en sånhär men äpple kan du göra en beskrivning för dummies? jag fattar ärligt talat noll av de du skrev.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?