Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Selman_73
Alltså - jag har ju kommit till insikt om hur obekväm vår Babybjörn Active är i förhållande till Ergon och sjalarna. Den fyllde förvisso sitt syfte i början då lilleman blev jätteledsen när vi försökte med Mobyn med det gick rätt bra med BBjörnen. Köpte den dessutom begagnad (knappt använd) för 600:- så jag är väl inte så deppig över köpet.
Däremot så skulle jag vilja få loss några slantar ur den för att köpa mig en "riktig" sjal.

Vad gör jag nu då? Kan jag sälja den med gott samvete verkligen?
Om köparen frågar vad vi tyckte om den, vad sjutton svarar man då?
" - Nej, satsa på en annan sele eller en sjal?"

Vad tycker ni? Hur skulle ni göra? :roll: :help:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Sälj den och var ärlig, har för mig att det var någon som sålde på tradera och var fulkomligt ärliga i beskrivningen och den gick dyrt ändå.
Användarens profilbild
Av Gullan
Alltså många tycker om sina selar... och då får de väl göra det :D Jag skulle sälja, ge en lapp/säga att när barnet blir för tungt eller du får ont av att bära kan du titta på den här sidan (www.sjalbarn.se) för alternativ.
Då har du sålt en produkt köparen vill ha - och gett information om framtida bärande :D
Användarens profilbild
Av Bina
Active ÄR en bra sele... även om det finns bättre för större barn.

Varför skall du "skriva ner" den? Rätt och slätt: Baby Björn Active säljes :D
Användarens profilbild
Av Selman_73
Bina skrev:Active ÄR en bra sele... även om det finns bättre för större barn.

Varför skall du "skriva ner" den? Rätt och slätt: Baby Björn Active säljes :D
Åhå, näää jag menar inte skriva ned den, men jag själv skulle blivit glad om någon berättat för mig att det finns bättre alternativ. Tyvärr var det ju ingen som gjorde det och BBjörn har ju nästintill monopol.
Inte någon i vår bekantskapskrets har burit på sina barn (annat än i famnen då), inte ens i en Babybjörn!
Användarens profilbild
Av Monique29
Marlin skrev:Jag sålde våran BB, och när hon som köpte den undrade varför, så sa jag bara att jag bar i sjal istället. Varken mer eller mindre. :D
Samma här.
Av anna m
Och så ska vi inte glömma att det är bättre att ett barn blir buret i BB än inte alls :)
Användarens profilbild
Av Selman_73
Tack tack...ska göra så gott jag kan, vill ju kunna sova om nätterna.
Hmmm, taskigt ordval kanske...jag menar, inte ligga vaken på grund av försäljning av Bbjörn i alla fall.
Användarens profilbild
Av Måsen
I en annons behöver man väl inte motivera varför man säljer någonting?
För sitt eget samvetes skull kan man ju nämna att man bär i sjal istället och tycker bättre om det. 8)
Användarens profilbild
Av tinaw
Nä jag tycker inte du behöver ha dåligt samvete. Många trivs fint med BB. Men när barnen blir för stora behöver de också bättre grejer oftast, så ett litet tips är väl inte fel ändå, jag tror folk köper den i alla fall! Typ "Nu när h*n har blivit större använder vi vår ERGO-sele mer, där vi kan bära på ryggen och så. Vi har vuxit ur den här."

Du kan ju välja att se BBn som en inkörningsport till sjalarnas värld också :D
Användarens profilbild
Av Selman_73
Tack för alla råd!

Nu är den såld! :vågen:
Lade ut annonsen 19:48 ikväll på Blocket och kl. 22:00 var den såld OCH avhämtad! :shock:

Tjejen som köpte den var jättenöjd och jag sa som det var att jag tyckte att Babybjörn var ute och seglade som anser att man kan bära bebis upp till 13 kg i det där tortyrredskapet (använde annat ord dock). Jag sa också att vi tyckte att BBjörnen hade fyllt sitt syfte och funkade på liten spädis. Ganska lätt att hantera när man är osäker, nybliven förälder sedan funkade den ju som inkörsport till tyngre grejor (läs bärdon). Sa också att vi bär i sjal numera.

Jag är i alla fall nöjd och hon var jättenöjd. Kanske köper loss Ergon nu då.
Senast redigerad av Selman_73 den mån aug 06, 2007 09:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av boosten
Selman_73 skrev:
Tjejen som köpte den var jättenöjd och jag sa som det var att jag tyckte att Babybjörn var ute och seglade som anser att man kan bära bebis upp till 13 kg i det där totyrredskapet (använde annat ord dock).
:lol:
Fegis! :wink:

Vad skönt att det gick så bra. Och fort! :shock:

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?