- tis jul 31, 2007 18:17
Mina kompisar väntar barn i oktober. De har sett oss bära Oscar i både sjal och Ergo och har sett hur mysigt han har det när han blir buren, men nu funderar de ändå på att köpa en BB. Det är framför allt pappan som är sugen på BB. Jag har lite försiktigt sagt att bäbisen sitter bättre i en sjal/ergonomisk sele och att bärkomforten är bättre än med BB. Jag har även lovat att de skall få låna min Tricot Slen så länge de vill, samt att de skall få testa bära min Oscar för att känna hur det känns. Saken är den att jag inte vill pusha för mycket, är rädd att jag faktiskt avskräcker då snarare... De måste ju få känna att de gör sitt eget val. Vi har en gammal BB-sele hemma som jag har ärvt och som vi bar Oscar i innan vi fick till knytningen i sjalen, kanske kan de testa den och känna hur hemsk den är...
Vad tycket ni, pushar jag för mycket? Kan jag säga något mer? Det är svårt det här när man själv är sjalfrälst och vill frälsa andra...

Vad tycket ni, pushar jag för mycket? Kan jag säga något mer? Det är svårt det här när man själv är sjalfrälst och vill frälsa andra...