Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är du helt ärlig med hur mycket pengar du lägger ner på ditt sjalande?

JA, absolut!
81
63%
Nja, lite fixning av siffrorna har nog inträffat vid något tillfälle...
36
28%
Nej - Herremin! Han/Hon skulle gå bananaz!
11
9%
Av Aelia
Lycke skrev: Det där tycker jag är sanning med modifikation! Det är ju bara första sjalen som är till barnen, resten är ju egentligen ren fåfänga! Det är ju inte så att barnen behööööver en Didy, en Easy och en Gås för att kunna bli burna...
Om det vore jag som stod vid sidan av ett sådant här intresse, så hade jag efter första sjalen likställt inköpen med kläder ellerövrig personlig hobby!
Men egentligen måste man ha 2, tänk om första är smutsig :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Aelia skrev:
Lycke skrev: Det där tycker jag är sanning med modifikation! Det är ju bara första sjalen som är till barnen, resten är ju egentligen ren fåfänga! Det är ju inte så att barnen behööööver en Didy, en Easy och en Gås för att kunna bli burna...
Om det vore jag som stod vid sidan av ett sådant här intresse, så hade jag efter första sjalen likställt inköpen med kläder ellerövrig personlig hobby!
Min man tycker man behöver 3 sjalar. Vi har två barn så en för varje barn och så kan en vara i tvätten. Så en sjal för varje barn är väl bra att ha, det är ju ibland som båda bärs samtidigt. Så mer än en kan vara bra, för att man verkligen ska kunna vara vagnoberoende.
Användarens profilbild
Av Lycke
thanisa skrev:
Aelia skrev:
Min man tycker man behöver 3 sjalar. Vi har två barn så en för varje barn och så kan en vara i tvätten. Så en sjal för varje barn är väl bra att ha, det är ju ibland som båda bärs samtidigt. Så mer än en kan vara bra, för att man verkligen ska kunna vara vagnoberoende.
Ja, jag felskrev... Jag menade en per barn... Härbäri stundom också båda, och då är det lite opraktiskt med bara en sjal! :wink:
Av tumbler
Lycke skrev:
Sagas mamma skrev:
svas skrev:Vissa delar av ekonomin är gemensam och andra delar är inte gemensam. Trikåsjalen och Ergon har gått på det gemensamma kontot. Resten har jag betalat själv. Men om han börjar bära regelbundet i en sjal kommer han få pynta halva. Han tyckte nya groddyn var väldigt fin så jag tror den kommer användas under hösten när han är föräldraledig. Och gåsen också. Så he, he, he, snart blir det ekonomiska transaktioner här hemma hoppas jag...

Hmmm... som jag sa till mannen idag är sjalarna väl ett redskab till att bära barnen. Jag menar, det har att göra med BARNEN. Tänk om jag skulle betala alla blöjor för att jag är den som byter dom flesta blöjorna :shock: :wink:
Det är klart att om den ena föräldern vill ha supermånga sjalar, vilket ju eg. är onödigt om man ser praktisk på det, då tycker jag att man kan se det som den personens lyxinköp. Men det att ha sjal i sig är ju en praktisk grej (och mysig och och... :) ) precis som blöjor, vagn osv.
Det där tycker jag är sanning med modifikation! Det är ju bara första sjalen som är till barnen, resten är ju egentligen ren fåfänga! Det är ju inte så att barnen behööööver en Didy, en Easy och en Gås för att kunna bli burna...

Ja, men det är ju precis det jag menar; att om den ena vill ha supermånga sjalar, då är det lyxinköp, men även om jag har klarat mig med ett sjal tills nu då tycker jeg också att ett sjal (per barn) och gärna ett till tvätten kan försvaras rent praktisk. (Mitt sjal efter en tur på loppis i sommarvärmen :roll: )
Sen är det ju upp till varje familj att bedöma vid vilket nummer sjal man tykcer det börjer bli personlig lyx :wink:
Av LL
Nej, han vet inte vad det har kostat oss :lol: De sjalar jag har nu är bara en liten del av alla som funnits i huset genom åren... Oj, oj. Jag kan inte räkna på det själv. Visserligen får man igen en del när man säljer, men det blir ändå några hundralappars förlust för varje transaktion. :oops:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har alltid varit tvärärlig om vad dem kostat. Oftast har jag även talat om innan jag varit på väg att köp en sjal, tror det hänt en gång att jag inte sagt till före (då såg jag den på säljes ochinsåg att till det priset måste jag ha - hade den varit dyrare så hade jag inte köpt den). Just nu är jag ju inne i en "sälja alla sjalar"-period så nu kan jag med gottsamvete köpa någon ny utan att tala om vad den kostar utan bara säga att med tanke på vad jag sålt så... Fast det gör jag ju inte utan berättar alltid priset (fast nog har jag funderat på att hålla tyst :lol: )
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har egentligen aldrig haft anledning att smyga med mina sjalinköp, men jag har nog gjort det några ggr iaf. Å andra sidan har jag inte köpt så många att det varit ett problem och eftersom vi har god ekonomi har vi inte behövt snåla heller.

Det enda maken ifrågasatt är varför jag ville sy en MT, men när jag sa att jag ville pröva att sy själv och att jag trodde att den skulle bli bekvämare än vår Sutemi så förstod han. Och sedan blev den MTn både hans och min favorit. :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
jag är helt ärlig, fast bara om han frågar, annars brukar jag inte äsga vad jag har köpt för.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?