hcvc skrev:Scharlott skrev:jembe skrev:Är alla de nya Zarorna breda? Finns inte orginalfärgen i bred?
Jajamensan, alla nya Zarorna är 70 cm breda (EV). Original är däremot 60 cm (och finns inte i bred).
Men vad bra, då slipper du
välja bredd utan får gå på färg istället. Men om du redan är rätt inne på ryggbärande kanske en bred är en bättre idé? Bär du alls på mage? Och om du bär på mage, vill du kunna knyta fram då? Tänker att annars kanske du ska gå på en bred 4,2:a direkt.
/Tjejen som gillar att lägga sig i andras sjalköp 
Ja, vad underbart att du lägger dig i! Det är ju därför jag är härinne och babblar, för att få lite input från expertisen
Att knyta fram är inget måste men det kanske avlastar bättre om man drar det där extra varvet? Jag bär henne en del på magen i sinon men hon känns mest ivägen om man vill diska eller leka med storebror och hon ändå bara sover. Då är ryggen ett bra alternativ. På långpromenader är ryggen oxå bäst. Men vill kunna bära på magen med och lära mig amma i sjal, hur nu det ska gå. Har testat lite i sinon men vävd ska vara lättare sägs det. Magen är oxå mysigast om man vill sitta i soffan med tjejjen sovandes
Har lite breda höfter så att säga

undrar om en 4.2:a verkligen räcker?
Just nu tar jag sinon när jag vill ha magläge och sele på ryggen.