Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jembe
:loving:
hcvc skrev:
Scharlott skrev:
jembe skrev:Är alla de nya Zarorna breda? Finns inte orginalfärgen i bred?
Jajamensan, alla nya Zarorna är 70 cm breda (EV). Original är däremot 60 cm (och finns inte i bred).
Men vad bra, då slipper du :wink: välja bredd utan får gå på färg istället. Men om du redan är rätt inne på ryggbärande kanske en bred är en bättre idé? Bär du alls på mage? Och om du bär på mage, vill du kunna knyta fram då? Tänker att annars kanske du ska gå på en bred 4,2:a direkt.
/Tjejen som gillar att lägga sig i andras sjalköp :roll:
Ja, vad underbart att du lägger dig i! Det är ju därför jag är härinne och babblar, för att få lite input från expertisen :D

Att knyta fram är inget måste men det kanske avlastar bättre om man drar det där extra varvet? Jag bär henne en del på magen i sinon men hon känns mest ivägen om man vill diska eller leka med storebror och hon ändå bara sover. Då är ryggen ett bra alternativ. På långpromenader är ryggen oxå bäst. Men vill kunna bära på magen med och lära mig amma i sjal, hur nu det ska gå. Har testat lite i sinon men vävd ska vara lättare sägs det. Magen är oxå mysigast om man vill sitta i soffan med tjejjen sovandes :loving:
Har lite breda höfter så att säga :oops: undrar om en 4.2:a verkligen räcker? :hmm:

Just nu tar jag sinon när jag vill ha magläge och sele på ryggen.
Användarens profilbild
Av hcvc
Det låter ju som att du gillar ryggbärande, så då skulle jag kört på en EV om jag var du, men längden tål ju att ältas en del... Vilken ryggknytning vill du köra på (för vrikkesikker behövs lååång, för ryggsäck räcker kort), vill du ha extravarv, osv, osv. Amma är mycket lättare med vävd tycker jag, för då knyter man ju ofta med smokingbältet innerst och då blir det lättare att hissa upp och slacka ner knytningen inför resp efter amning.
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag använder oftas 4,7 sjalar även vid ryggknyt. Tycker det är en praktiskt längd eftersom den funkar bra även för magbärande.
Så vill du bara ha en vävd sjal hade jag i ditt läge valt en 4,7m :D

Hoppas det är ok att ytterligare en utan eget liv lägger sig i med lite funderingar :lol:
Användarens profilbild
Av jembe
eftersom jag aldrig burit i vävd och inte vet vilken knytning jag föredrar känns det nog bäst med en 4.7iaf. Tråkigt att inte orginal finns i 70. Nu är det bara färg o fundera på och det e inte det lättaste heller! :D
Användarens profilbild
Av sanna73
jembe skrev:eftersom jag aldrig burit i vävd och inte vet vilken knytning jag föredrar känns det nog bäst med en 4.7iaf. Tråkigt att inte orginal finns i 70. Nu är det bara färg o fundera på och det e inte det lättaste heller! :D
Men vilket underbart dilemma det är att få välja färg på en helt ny sjal :loving:
Användarens profilbild
Av sanna73
jembe skrev:eftersom jag aldrig burit i vävd och inte vet vilken knytning jag föredrar känns det nog bäst med en 4.7iaf. Tråkigt att inte orginal finns i 70. Nu är det bara färg o fundera på och det e inte det lättaste heller! :D
Vill du förresten testa en EV 4,7 lång så har jag en om du hänger med på någon sjalträff - finns planer på fredag nästa vecka, kolla här (fast det kanske du redan gör :lol: ) http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=131318
Användarens profilbild
Av Scharlott
sapos skrev:
Scharlott skrev:
sapos skrev:Scharlott > Har du hört något ang mittmarkeringarna? Men verkar ju nästan som om det är på EV de sitter "fel"
Har inte hört nått mer än det ni meddelat mig här. Har heller inte sett nått själv (min egna Zara har mittmarkeringen på rätt ställe). Samtidigt har jag tagit med mig frågan och vidarebefodrat den till tillverkaren, så snart jag vet mera återkommer jag :wink:
Okej :D
Nu har jag fått svar och fått det bekräftat att det finns några Zara EV där mittmarkeringen dessvärre är felplacerad. Beklagar givetvis. Samtidigt påverkar detta på inget sätt bärsjalens funktion. Det finns således inte så mycket mera att göra än själv flytta mittmarkeringen på sin bärsjal. Vidare har tillverkaren meddelat fabriken det inträffade, så det förhoppningsvis inte skall ske framöver.
Användarens profilbild
Av sapos
Scharlott skrev:
sapos skrev:
Scharlott skrev:
sapos skrev:Scharlott > Har du hört något ang mittmarkeringarna? Men verkar ju nästan som om det är på EV de sitter "fel"
Har inte hört nått mer än det ni meddelat mig här. Har heller inte sett nått själv (min egna Zara har mittmarkeringen på rätt ställe). Samtidigt har jag tagit med mig frågan och vidarebefodrat den till tillverkaren, så snart jag vet mera återkommer jag :wink:
Nu har jag fått svar och fått det bekräftat att det finns några Zara EV där mittmarkeringen dessvärre är felplacerad. Beklagar givetvis. Samtidigt påverkar detta på inget sätt bärsjalens funktion. Det finns således inte så mycket mera att göra än själv flytta mittmarkeringen på sin bärsjal. Vidare har tillverkaren meddelat fabriken det inträffade, så det förhoppningsvis inte skall ske framöver.
Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Av Jinxan
sapos skrev:
Scharlott skrev:
sapos skrev:
Scharlott skrev:
Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Det är inte svårt att flytta på det. Sprätta och sy dit den på nytt
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev: Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Det är inte svårt att flytta på det. Sprätta och sy dit den på nytt[/quote]
Jo jag vet, ska bara hitta tiden till det också :wink:
Av Jinxan
sapos skrev:
JinxLinda skrev:
sapos skrev: Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Jo men ta med dig sjalen när du är ute och åker eller så ;)
Användarens profilbild
Av sapos
JinxLinda skrev:
sapos skrev:
JinxLinda skrev:
sapos skrev: Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Smart :tumup:
Användarens profilbild
Av Scharlott
sapos skrev:Okej vad bra att få det utrett iaf :wink: det påverkar ju verkligen inte funktionen på sjalen bara det att det är irriterande när man ska knyta den :roll: :D
Ja men visst håller jag med dig, att det är irriterande :roll: du får helt enkelt flytta mittmarkeringen himla snabbt :wink:
sapos skrev:
JinxLinda skrev:
sapos skrev:
JinxLinda skrev:
Smart :tumup:
Så glad jag blir att ni tar detta så bra :tumup: Tack för att ni är så förstående! :D
Av lilla trasdockan
nu kan ni skriva in mej på listan också :D alecsandra å anna sveps numera in i en candy :loving:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?