Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
Jag är ju inte så sjalvan ännu så jag vågar oftast inte åka iväg utan barnvagnen. Häromdagen skulle jag till sjukgymnasten och tog barnvagnen för jag behövde någonstans att lägga liten medan jag blev undersökt. Hur gör ni som inte har barnvagn när ni inte kan ha bebisen i famnen? Kan jag få lite tips? Så kanske jag vågar åka tåg mellan Uppsala och Härnösand nästa helg utan vagnen, för det vore ju sååå mycket smidigare. Men hur bär ni er åt? Nu har ju jag bara en manduca och tycker att när Pyret sover så är det så himla oskönt att sitta på tåget med en "ryggsäck" på magen. Lite bättre känns det med mei taien men ändå inte helt skönt för en fyra timmars tågresa. (Kanske skulle det kännas lite mysigare och gosigare med vävd sjal.) :?
Av majo0322
Jag brukar lägga R på golvet, eller på sätet bredvid om det är flyg/tåg. Ofta (men inte alltid, både F och R är vana att ligga direkt på golvet om det verkar någorlunda rent) "boar" jag litet med en sjal, men det funkar nog alldeles utmärkt att ha med en halsduk el liknande som underlag om man bär i sele.
Användarens profilbild
Av mica
Köp sjal! :tumup:

Vagnen är ju onekeligen en bra plats att lägga ner bebisen om man måste. Men jag har nog haft mina på magen ändå om det gått. På tåg kanske jag skulle ha bebisen i famnen också.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag funderade också på det där när Dante var pytte och vi brukade träffas ett gäng och fika... man vill inte direkt lägga vare sig sjal eller bebis på äckligt cafégolv, och det var inte alltid det fanns soffplats (jag hade oftast vagn med mig av just den anledningen, men blir det fler barn hoppas jag "våga" släppa vagnen mer).
Användarens profilbild
Av amani
jag hade ibland vagnen med mig på stan just för att kunna lägga ner henne nånstans då jag behövde byta blöja osv...(sommarbebis), men varje gång gruffade jag för mig själv och undrade varför jag tog med mig vagnen då hon ändå allltid gallskrek då jag la ner henne där ;) så jag säger, det löser sig även om du inte har vagn, då "måste" man klara sig utan och det finns oftast nånstans att lägga ifrån sig bebis om man skulle behöva!
Användarens profilbild
Av anxy
min tjej har jag knutit fast i en vanlig stol sedan hon var tre månader....omslutet kryss om en stol typ. hon tycker det är jättebra för hon får vara med och se allt som händer

jag knyter henne med sjal alltså:)
Senast redigerad av anxy den mån apr 27, 2009 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Tväråna skrev:
Ett tips kan ju vara att alltid ha med en "fulhandduk" el dyl. i väskan som man kan lägga underst om man måste lägga på ett smutsigt golv en stund.
Smart! :notes:
Användarens profilbild
Av CasaMia
Lägga ifrån sig bebis? :hmm:
Min bebis vill inte bli 'ifrånlagd' :rodna:
Jag har fått låna ut henne till närmsta vuxna jag litar på, annars har hon fått hänga med på det mesta. Vagnen har funkat i enstaka fall. Om inte annat är den praktisk för att bära bagage, handlingsvaror mm. :mrgreen:

Nu är hon över 6 månader och då funkar barnstol och leksak ofta rätt bra.
Men det där att knyta om stolen var ett bra tips! Ska jag testa :D
Användarens profilbild
Av June
anxy skrev:min tjej har jag knutit fast i en vanlig stol sedan hon var tre månader....omslutet kryss om en stol typ. hon tycker det är jättebra för hon får vara med och se allt som händer

jag knyter henne med sjal alltså:)

Hur gör du då, kan du beskriva eller har någon bild att visa? Skulle vara jättebra att veta så jag kan lämna vagnen hemma fler gånger.
Användarens profilbild
Av anxy
jag lägger sjalen kring hennes mage korsar uppåt bakom stolen, för ändarna över stolen och ner för axlarna, korsar dom på magen, för under benen och knyter bakom stolen
jag har prövat en massa olika stoltyper och det har funkat på alla

jag har inte slätat ut sjalarna på bilden så att det ska synas tydligare(ifall nån tycker att det ser obekvämt ut:D)
Bild
Bild
Senast redigerad av anxy den tis apr 28, 2009 17:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
Om jag var tvungen att lägga ifrån mig bebis la jag den på sjalen på golvet. Fem meter ty blir rätt mjukt om man viker många gånger...
Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
AislinCarys skrev:Jag hade alltid med mig ett par ihopvikta blöjfyrkanter (platta, ovikta blöjor som vi har massor av och har använt till det mesta utom blöjor), bara vita tygstycken, 75x75 cm, och jag brukade lägga dem på golvet, eller en ofräsh soffa till exempel, och en gosig filt ovanpå. Nu var hon mestadels i mina armar i vilket fall som helst (när jag gick till osteopaten fick maken hålla Lillan). Men fyrkanterna var jättebra när jag måste lägga ner henne, för att byta på henne till exempel, eller för att låta doktorn eller sköterskan undersöka henne. De tog nästan ingen plats alls, och var lätt att stoppa i blöjpåsen efteråt.
Det verkar vara ett bra tips. Menar du tygblöjor eller engångsblöjor?
Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
Alven skrev:Om jag var tvungen att lägga ifrån mig bebis la jag den på sjalen på golvet. Fem meter ty blir rätt mjukt om man viker många gånger...
Blir inte sjalen smutsig då? Min bebis suger väldigt mycket på sjalen... :hmm:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?