Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bild

Nu så har jag lekt och experimenterat lite med att färga med äggfärg och med karamellfärg!
Hade inga exakta instruktioner att gå efter så det fick bli lite på en höft... ;-)

(finns ett bloggat inlägg om detta också...)
marlene skrev:vart köper man äggfärg?
Jag snavade över det på Hemköp och på ICA. En liten papperspåse med små frägtabletter i.
Mer tur än skicklighet för att vara ärlig... ;-)
Detta var då precis innan påsk, men som tur är verkar det ju funka med vanlig karamellfärg också!
Användarens profilbild
Av marlene
Nu har jag köpt röd karamellfärg, har grön sen tidigare så det får bli ett par gröna och ett par röda :D men måste köpa vinäger Bild (vanlig vitvinsvinäger?)

Vad är en rejäl skvätt vinäger :hmm: hur mycket färg?

Måste man vakta noga :roll: Ska det ligga där länge eller funkar det med att nästan koka och sen skruva av värmen och låta det ligga på eftervärmen?
Åh vad fina de blev. Jag har ett par såna där vantar som jag tänkte färga men jag kommer aldrig ihåg att köpa färg och så kändes det dyrt med "riktig" färg för ett par vantar bara. Nu ska det karamellfärgas :vågen:
Kanske skulle jag testa att färga ullbrallorna vi har ocks?
Men himmel, nu är jag kär! :love: Exakt hur gjorde du? Så där bara måste jag göra oxå! Har ju inte velat köpa vita ullvantar för de blir så trista när de används men med färg så blir de ju kanon! Hur gör man? Svar krävs snarast! :heart:
Användarens profilbild
Av Asereht
Ättiksprit funkar som bindmedel och färgsäkrare. Användes vid växtfärgning och liknande förr. Tror det blir billigare än vinäger. :)
Användarens profilbild
Av marlene
legenden29 skrev:Men himmel, nu är jag kär! :love: Exakt hur gjorde du? Så där bara måste jag göra oxå! Har ju inte velat köpa vita ullvantar för de blir så trista när de används men med färg så blir de ju kanon! Hur gör man? Svar krävs snarast! :heart:
Jag blandade i karamellfärg och vinäger i en kastrull med kallt vatten, lade ner det som skulle färgas (jag har färgat ett linne också) och satte på plattan. Precis innan det började koka så slog jag av plattan och lät allting ligga tills det hade svalnat lite. Jag vände försiktigt det som låg överst efter en stund för det ville inte riktigt ligga under vattnet men då bör man ju vara försiktig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?