Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Jag har fållat ett IKEA-tyg till en Kanga och har börjat bära A i den på ryggen. Jag gillar att inte ha någon tyngd på axlarna, att det går så snabbt att "knyta" och att sjalen tar så liten plats. Problemet är att över"knuten" glider ner (och vid något tillfälle började den glida upp) så att jag fick knyta om några gånger på väg till dagis. Jag har tittat på några instruktioner på youtube så kanske är det övning som gäller. Någon som har tips??
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Jag har testat både "handduksvik" uppe och snurr och stoppa in uppe. Nere har jag snurrat och stoppat in ändarna. Nere håller det bra.
Användarens profilbild
Av tofka
Ser väldigt smidigt ut, men antagligen måste man ha både stor byst och rumpa för att det ska funka :hmm: På en planka som jag glider nog alltihop ner till knäna :lol:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Maria Segedi skrev:Kan man ta vilket tyg som? Från när kan man bära så och hur lång och bred ska kangan vara?

Undrar med. :hmm:
Användarens profilbild
Av anxy
mina är 1,70x1,20 ungefär...det är ganska tunna, men jag har några i olika tyger.
Det roliga är att varje gång jag prövar en ny ryggknytning klagar R lite innan hon vänjer sig, men kangan älskade hon direkt(fastän jag fumlade lite!)
Dessutom ser hon sötast ut uppkurad i den :heart:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Vad jag hittat ska man använda bomullstyg. Jag har ett tunt bomullstyg jag fållat.
Användarens profilbild
Av Hannah83
anxy skrev:mina är 1,70x1,20 ungefär...det är ganska tunna, men jag har några i olika tyger.
Det roliga är att varje gång jag prövar en ny ryggknytning klagar R lite innan hon vänjer sig, men kangan älskade hon direkt(fastän jag fumlade lite!)

Ser gärna bild. :hide:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
anxy skrev:mina är 1,70x1,20 ungefär...det är ganska tunna, men jag har några i olika tyger.
:) Sitter din över"knut" kvar eller glider den upp/glider allt ner efter några minuter? Vilken "knut" använder du?
Användarens profilbild
Av anxy
om jag ska bära länge blir det nog med två kangor en över axeln och en runt bröstet magen, vet att du skrev att du inte alls vill ha något över axeln men kunde inte hålla mig från tråden :oops:
annars knyter jag som den i andra filmen du länkade, kangan räcker till dubbelknut på mig, men måste nog spännas lite nu och då
har ingen bild ännu, men ska försöka fixa det
Användarens profilbild
Av Mirjam
Hilda skrev:Ser väldigt smidigt ut, men antagligen måste man ha både stor byst och rumpa för att det ska funka :hmm: På en planka som jag glider nog alltihop ner till knäna :lol:

Jag och min lillasyster bar våra småsyskon (samt andra småbarn) i kanga när vi var i 10-12årsåldern. Smala som stickor båda två men det gick bra. :tumup: Dock är det mycket längesen nu så jag har inga tips men jag blir inspirerad att prova lite igen...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?