Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
Min aqua, violett & Bohuslän är precis lika breda, hade dock ingenting att mäta med, men storleken är som sagt densamma...
Användarens profilbild
Av Ezder
Min nyanlända Lind är ganska exakt 65 cm efter tvätt, torktumling (tänkte följa tvättråden en gång iaf, i fortsättningen ska jag vara snällare mot den), strykning och en dag på Skansen + lite annat bärande.
Användarens profilbild
Av hcvc
Min Granat är 67 cm bred, om jag drar ut den.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag brukar tvätta och sen mangla sjalarna, sen flätas de. Min siden wellen var mjuk redan från lådan de andra har det tagit ett tag innan de blivit som jag vill ha dem. Kan nog säga att cassis känns tjockare än aqua men det kan ju vara så att jag inte använt cassis så mycket som jag borde för att den ska ha blivit ingosad. Sonen vill bara att vi använder siden sjalen.
Av Löv
Tack för alla svar och mätningar!! Verkar som om fler wellen är mer än 65 breda i alla fall. Blev lite orolig först att jag kanske köpt en piratkopia. :Hahaa:

Aquan börjar redan mjukna. I början kändes den lika mjuk som hönsnät ungefär :roll: , men efter flitig användning och flätande börjar den ge med sig. Jag anar att den kommer att bli väldigt mjuk. Underbar är den i vilket fall - dels för att den är så tunn och ändå stadig, dels för att den är så vacker. :love: Dessutom är den perfekt att släpa med sig överallt. Eventuellt smuts från marken bara borstas bort och försvinner. En väldigt tålig sjal med andra ord.
Användarens profilbild
Av thanisa
lena_l skrev:Tack för alla svar och mätningar!! Verkar som om fler wellen är mer än 65 breda i alla fall. Blev lite orolig först att jag kanske köpt en piratkopia. :Hahaa:

Aquan börjar redan mjukna. I början kändes den lika mjuk som hönsnät ungefär :roll: , men efter flitig användning och flätande börjar den ge med sig. Jag anar att den kommer att bli väldigt mjuk. Underbar är den i vilket fall - dels för att den är så tunn och ändå stadig, dels för att den är så vacker. :love: Dessutom är den perfekt att släpa med sig överallt. Eventuellt smuts från marken bara borstas bort och försvinner. En väldigt tålig sjal med andra ord.
När jag tog upp mina första wellen, en aqua ur lådan så tyckte jag att den såg ut som en grov gammal gardin. Tänkte att det här går inte, den här kan jag inte ha den måste jag sälja. Jag tänkte jag ger dig ett litet tag, hade köpt den för att färga så att jag skulle få min gröna sjal foresten. Använde den en tag och var sedan såld. Jag fick införskaffa en till aqua då jag ju ville ha en grön sjal men aquan var ju så fin att jag ville ha en aqua också. Sen dess har det ju blivit en del wellen här hemma. :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?