Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av grodliv
Hej!

Har precis fått hem min ringosjal. Har använt en tricot slen sedan min lillkille kom för fem veckor sedan. Är alltså ganska ny i sjalvärlden. Men mitt första intryck är väldigt positivt. Har varit min räddning när jag ska fixa mat eller annat. Vill nu testa ringo för att kunna få upp barnet lite snabbare i sjalen och med förhoppningen att kunna ha händerna fria ibland vid amningen. Har inte lyckats amma i tricot slen.

Det var lite allmänt. Vill gärna ha allmäna tips och råd, men så har jag några specifika frågor:

Jag fick inga instruktioner till ringo eftersom jag köpte den begagnad, men hittade lite beskrivningar på loomas hemsida. Har dock lite funderingar.. Nu sover han i vaggaposition. Först med fötterna inmosade som en liten boll, men nu har jag släppt ut dem så de hänger ut på ena sidan. Kändes lite väl ihoptryckt först. Jag undrar dock hur han ska ha armarna?

Och ska han ligga "platt", som på rygg eller på sidan in mot min kropp? Nyss vände han sig själv och lade sig som när man ammar. Med huvudet strax under mitt bröst. Får han tillräckligt med luft? Jag känner mig orolig att han ska bli för ihoptryckt och få för lite luft.
Av Ponyo
grodliv skrev:Hej!

Har precis fått hem min ringosjal. Har använt en tricot slen sedan min lillkille kom för fem veckor sedan. Är alltså ganska ny i sjalvärlden. Men mitt första intryck är väldigt positivt. Har varit min räddning när jag ska fixa mat eller annat. Vill nu testa ringo för att kunna få upp barnet lite snabbare i sjalen och med förhoppningen att kunna ha händerna fria ibland vid amningen. Har inte lyckats amma i tricot slen.

Det var lite allmänt. Vill gärna ha allmäna tips och råd, men så har jag några specifika frågor:

Jag fick inga instruktioner till ringo eftersom jag köpte den begagnad, men hittade lite beskrivningar på loomas hemsida. Har dock lite funderingar.. Nu sover han i vaggaposition. Först med fötterna inmosade som en liten boll, men nu har jag släppt ut dem så de hänger ut på ena sidan. Kändes lite väl ihoptryckt först. Jag undrar dock hur han ska ha armarna?

Och ska han ligga "platt", som på rygg eller på sidan in mot min kropp? Nyss vände han sig själv och lade sig som när man ammar. Med huvudet strax under mitt bröst. Får han tillräckligt med luft? Jag känner mig orolig att han ska bli för ihoptryckt och få för lite luft.
Var bor du?
Du kan kanske träffa någon härifrån som kan visa dig?
Av grodliv
Jag bor i stockholm, jakobsberg. Men tänkte att jag typ har fått det att funka, men ville få tips så det skulle bli helt rätt. Men det kanske är en god idé att träffa någon. Har inte varit inne på det här forumet tidigare så jag hade inte tänkt så långt. Bor du i stockholm?
Av Ponyo
grodliv skrev:Jag bor i stockholm, jakobsberg. Men tänkte att jag typ har fått det att funka, men ville få tips så det skulle bli helt rätt. Men det kanske är en god idé att träffa någon. Har inte varit inne på det här forumet tidigare så jag hade inte tänkt så långt. Bor du i stockholm?
Ja, jag bor i Sthlm, och jag visar gärna hur man använder en ringsjal (har också en ringo).
Ska börja med att läsa igenom din text mer ordentligt.
Man kan även gå in på loomas hemsida och se på bruksanvisning där.
Hur gammalt är ditt barn?

Jag var i Jakan igår (svärföräldrarna bor i Berghem)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?