Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
glis skrev:
Bubbi skrev:Jag känner mig lite crazy. :lol:
Kom på att jag är tvåhänt, och att jag hatar aviga.
Så laste jag om vänsterhänt stickning i denna tråd och beslöt mig för att testa (igen, gjorde ett försök som barn). Och det går skitbra! :vågen:
Fast det hjälper inte när du skall sticka resår va?
:fnissa:
Jag satt och tänkte på det, och det skulle nog vara omständligt att byta hand på träden hela tiden. Tur att jag inte stickar så mycket resår.
Jag klipper lite i glis inlägg...
glis skrev: Jag gjorde en av de andra kanterna, tyckte det lät jättetråkigt att sticka "hestetöm" och sedan plocka upp maskor.
Jodå, dötrist!!
Jag har nu börjat på min autumn, som just börjar med 303 varv "hestetöm" som man sen ska plocka upp maskor från :whut: Men jag har stickat 230 varv nu, så "snart" ska jag bara plocka upp maskor också. Synd att jag är så dålig på icords, så den blir inte så snygg. Förhoppningsvis kan man dölja det med var man plockar upp maskorna...
... och så har jag tagit tag i min bomullströja igen. Efter att ha köpt en bok för 250 spänn, för att få tips om bra kanter att göra - så slutar det med att jag gör ett hålvarv som jag viker i för att få en picot-nederkant... :roll:

Ooooh, vilken bra investering jag gjorde i den där boken ;-).
Kaffemoster skrev:Jag klipper lite i glis inlägg...
glis skrev: Jag gjorde en av de andra kanterna, tyckte det lät jättetråkigt att sticka "hestetöm" och sedan plocka upp maskor.
Jodå, dötrist!!
Jag har nu börjat på min autumn, som just börjar med 303 varv "hestetöm" som man sen ska plocka upp maskor från :whut: Men jag har stickat 230 varv nu, så "snart" ska jag bara plocka upp maskor också. Synd att jag är så dålig på icords, så den blir inte så snygg. Förhoppningsvis kan man dölja det med var man plockar upp maskorna...
för en gång skull är jag glad över att inte förstå vad ni pratar om :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Idag ska jag bli klar med min bolero, så det så :this: Jag har ungefär 4 varv kvar, men det är 474m på varvet så det tar lite tid :roll:
Och den är klar! T o m fäst alla trådar, och den passar :vågen:
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster skrev:... och så har jag tagit tag i min bomullströja igen. Efter att ha köpt en bok för 250 spänn, för att få tips om bra kanter att göra - så slutar det med att jag gör ett hålvarv som jag viker i för att få en picot-nederkant... :roll:

Låter som om di har köpt "sticka mera"? I så fall tror jag att du kommer få mer nytta av den, tycker den verkar kanonbra. Tittade särskilt på kapitlet med avslutningar och suktade efter ett projekt att avsluta...
glis skrev:
Kaffemoster skrev:... och så har jag tagit tag i min bomullströja igen. Efter att ha köpt en bok för 250 spänn, för att få tips om bra kanter att göra - så slutar det med att jag gör ett hålvarv som jag viker i för att få en picot-nederkant... :roll:

Låter som om di har köpt "sticka mera"? I så fall tror jag att du kommer få mer nytta av den, tycker den verkar kanonbra. Tittade särskilt på kapitlet med avslutningar och suktade efter ett projekt att avsluta...
Den boken har jag köpt och kan sitta och bläddra i hur länge som helst. Jättemysig bok tycker jag.
glis skrev:

Nix, jag köpte Knitting over the edge ("fortsättning" eller vad man ska säga på Knitting on the edge som syrran har och hon verkar nöjd med) och jag hade förväntat mig mera spetskanter. Det var iofs en hel del roliga "avslutningar" bara det att nästan alla skulle stickas separata och sys på - och det vill jag absolut inte (av någon anledning.. :hmm:)
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har hittat en garnaffär! Den var stängd i lördags men imorgon ska jag dit och titta. Hoppas den är bra, men inte sü bra sü att jag müste shoppa jättemzcket... :roll:
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?