Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har jag registrerat mig på Ravelry. Det är ju livsfarligt! Det finns så mycket vackert att sticka!

Till en början var jag lite rädd för att sticka efter beskrivningar på engelska, men det går faktiskt! Är man lite stickvan så kan man alltid lista ut hur det ska översättas. Och gör man inte det är Youtube en guldgruva! Google också, det är sällan några problem att hitta storleksöversättningar för garn och stickor/virknålar.

Jag heter Crosseyes på Ravelry (Pjoger blir liksom lite svåruttalat på utrikiska).

Josefin
Användarens profilbild
Av Elsa
Kaffemoster skrev:
Elsa skrev:Är det någon som har mönster till Birch-sjalen på svenska? Eller någon liknande tunn sommarsjal? Det fanns förut på Ica-kurirens hemsida, men nu kan jag inte hitta det tyvärr... Tänkte om någon kanske varit mer förutseende och sparat det på datorn. :roll:
Jag hade bättre googlekarma än du :D
http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/
Men så bra! Tack! :D :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
Garntips i Berlin?

Jag åker till Berlin imorgon och är tillbaka på tisdag. Det är en jobbresa men på tisdagen har vi hela dagen på oss att göra roliga saker själva. Är det någon som har skojsiga tips på garnaffärer i Berlin? Vore kul att titta och klämma lite.
MuuM skrev:Garntips i Berlin?

Jag åker till Berlin imorgon och är tillbaka på tisdag. Det är en jobbresa men på tisdagen har vi hela dagen på oss att göra roliga saker själva. Är det någon som har skojsiga tips på garnaffärer i Berlin? Vore kul att titta och klämma lite.
Fick du min länk till Pinneguris hemsida där hon listade några tips?
glis skrev:Min blev heeelt annorlunda, fast det är samma mössa och samma garn. Coolt!
Ja, det är lite häftigt. Bild? Fast min mössa fick faktiskt stanna hos min syster (det är hennes hår på bilden) för jag blev inte helt nöjd med färgen på toppen, det är mer hennes färger. Men jag har kvar garn så det räcker till en till :D

Först ska det bli sommarklänning till Martina, dock. Tror jag lämnar yllegarnet för säsongen nu... 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
visslan skrev:
MuuM skrev:Garntips i Berlin?

Fick du min länk till Pinneguris hemsida där hon listade några tips?
¨
Nej? *googlar* Nu har jag hittat henne och åtminstone en butik ligger i närheten av dit vi ska. Nu åker jag snart, ha en skön helg i det fina vädret! Ingen stickning får följa med, jag har inget incheckat bagage och vågar inte chansa...
glis skrev:http://glisjox.wordpress.com/2009/01/26 ... ligt-ruth/

Där är min mössa...
Ja, tänk så olika det kan bli... din nederkant såg inte likadan ut, hur har du gjort den?

Jag ska sticka en ny också, den där fick som sagt stanna hos syrran, men då måste jag göra kanten lite större, den blev för tight runt pannan för mig.
Användarens profilbild
Av glis
solängel skrev:

Där är min mössa...
Ja, tänk så olika det kan bli... din nederkant såg inte likadan ut, hur har du gjort den?

Jag ska sticka en ny också, den där fick som sagt stanna hos syrran, men då måste jag göra kanten lite större, den blev för tight runt pannan för mig.
Jag gjorde en av de andra kanterna, tyckte det lät jättetråkigt att sticka "hestetöm" och sedan plocka upp maskor. Tror jag gjorde den som hör till de rutiga mössorna?
Jag har också givit bort mössan, den är jättefin men alldeles för gul för att jag skall trivas i den. Just nu kämpar jag med de första varven på Sylvi... För säkerhets skull i mörkblått :roll:
glis skrev:
solängel skrev:

Där är min mössa...

Jag gjorde en av de andra kanterna, tyckte det lät jättetråkigt att sticka "hestetöm" och sedan plocka upp maskor. Tror jag gjorde den som hör till de rutiga mössorna?
Jag har också givit bort mössan, den är jättefin men alldeles för gul för att jag skall trivas i den. Just nu kämpar jag med de första varven på Sylvi... För säkerhets skull i mörkblått :roll:
Aha. Tyckte också det verkade trist med hestetöm, men det gick förvånansvärt fort! Jag är lite sugen på en Sylvi också, men det känns som ett lite för stort projekt nu.
Av Ponyo
Jag känner mig lite crazy. :lol:
Kom på att jag är tvåhänt, och att jag hatar aviga.
Så laste jag om vänsterhänt stickning i denna tråd och beslöt mig för att testa (igen, gjorde ett försök som barn). Och det går skitbra! :vågen:
Användarens profilbild
Av glis
Bubbi skrev:Jag känner mig lite crazy. :lol:
Så laste jag om vänsterhänt stickning i denna tråd och beslöt mig för att testa (igen, gjorde ett försök som barn). Och det går skitbra! :vågen:
Fast det hjälper inte när du skall sticka resår va?
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
Bubbi skrev:Jag känner mig lite crazy. :lol:
Fast det hjälper inte när du skall sticka resår va?
:fnissa: vilken glädjedödare du är!
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?