Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jennie-marie
Hej! Tänkte försöka vara lite mera ekologisk i mina hemmasydda plagg...
1. Tyg går ganska lätt att hitta. Men hur gör ni med tråden, mudd, namnetikett? Vad krävs för att få kalla ett plagg ekologiskt?
2. Många tyger är så "snälla" i färgerna, hur gör ni för att få lite mera färg på dem. Vilken typ av färgning kan man använda? Jag tycker det är roligt med färg!

/ Jennie
Av jennie-marie
ja... kanske det. Nu måste det ju erkännas att jag är av den lata typen ;) Så jag hoppade att det skulle finnas något att köpa som ändå var snällt för miljön... :wink:
Användarens profilbild
Av Kaja
Det finns ställen som säljer både ekologisk mudd och ekologisk tråd.

Du kan egentligen kalla dig ekologisk, bara du talar om vad som INTE är ekologiskt på ditt plagg. Däremot så kan du inte certifiera dig om du inte är 100% ekologisk. Men, eftersom du säkert syr bara enstaka plagg så är det inte aktuellt ändå...

Håller på och kollar lite på detdär ekologiska och det är en jungel. Dessutom så kan man ju stupa på så fåniga grejer. Jag förtvättar alla mina tyger. Men, var det med ett ekologiskt tvättmedel? Och så var det detdär med kantbanden, tråden, knapparna...

Det finns en del tyska och ameriakanska firmor som säljer certifierade ekologiska tyger som är mer färgglada. www.thefabricfairy.com har till exempel en del trikå. Men, ofta är de dyra. 200 kronor + frakt per meter är inte ovanligt. Det finns även en del här i Sverige, särskilt om man är ute efter trikå/velour. Men, man får leta, så hittar man en här och en där.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?