Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har gått vilse i sjaldjungeln så nybörjare jag är...

Mina önskemål:
- sval (för både bärare och barn)
- ska funka för lillen, nu 2½ mån
- ska funka för storebror, 2 år (på ryggen då)
- lätt att sätta på sig
Är den sen dessutom snygg så är det ju ett klart plus...

Har jag för stora krav eller finns detta? Om det är en omöjlighet, vad föreslår ni då?
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag föreslår en easycare. :D
kolla tex www.sjalar.nu eller begagnatmarknaden här på sjalbarn.
Jag tycker den är sval, mjuk för att passa en bebis och ändå stabil och avlastar bra för en tvååring. Snygg dessutom. (..och alla sjalar är lätta att ta på.. :wink: :lol: )

Men, det finns ju många fler sjalar som också passar in på den beskrivningen! :D

Det allra bästa är nog ändå att kolla runt och sedan ta den som man tycker är snyggast. Det är väldigt viktigt att man trivs i utseendet på sin sjal... tänk att den är som ett plagg som man har på sig rätt ofta...

Gå på sjalträff är ett annat bra tips! Där kan du prova och känna på olika sjalar. Superbra! :D
Användarens profilbild
Av jag71
Och säger ju mimmis krinklade. Min favorit sjal när det gäller tunna sjalar. Tycker easyn kan bli lite väl strechig när man bär stora skruttar dvs man måste dra åt den efter ett tag.

Sjalträffar är aldrig fel!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det beror kanske på vilken av dina krav som är viktigast. Är det viktigast att den är sval så är en Calin Bleu Gauze ett alternativ, men den är i mitt tycke inte stabil nog att bära en 2-åring med.

Jag skulle satsa på en vävd sjal, tex Easycare eller Storchenwiege. De är inte jättesvala, men mjuka och sköna att bära i.

Vill du kunna bära både på mage och rygg får du välja en lite längre sjal och då blir det en aning bökigare att knyta på ryggen, plus att det blir tyg över, men det funkar ju i alla fall :wink:

Lätt att ta på sig... tja.. räkna med att det krävs viss träning innan det sitter perfekt, men svårt är det ju inte egentligen :wink:

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?