Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Idag damp wellen aqua ner här! :love: Den är helt underbart vacker. Färgen är i det närmaste obeskrivbar. Blå, turkos, blå, turkos. Havet helt enkelt. :loving:

Wellens känsla är helt ny för mig. Tunn och samtidigt grov i vävningen, säkert den perfekta sommarsjalen som släpper igenom mycket luft. Hade en holunder här hemma som vände, men den kändes betydligt tjockare. Min aqua är riktigt tunn. :D

Nu till chocken: den är 70 cm bred. :shock: Brukar wellen vara det? Jag provknöt innan tvättningen, det kändes jättebra med denna bredd. Så stadig, riktigt bra avlastning. Den kan väl knappast krympa till 65 cm? Andra didysar jag köpt nya var 65 från början.

Jag tvättar den nu, hör gör jag sedan? Stryker? Flätar? Bär? Några andra speciella wellentips? :wink:

:jippiii: Jag har en wellen! Jag har en wellen! :app:
Av Abunai
Jag älskar också vår wellen. Det är den enda sjal jag har köpt ny och den har stannat längst av alla. Har en sequioa. Min är bred, men jag har inte mätt den. Men inte bredare än mina andra didys som jag har haft, vad jag har tänkt på i alla fall. :hmm:

Eftersom wellen är vågiga i sig själva så brukar jag bara låta den hängtorka och sedan fläta den. Inte stryka, tycker jag, de är så mjuka och fina ändå. :loving:

Grattis till din wellen! :vågen:
Av Löv
Abunai skrev:
Eftersom wellen är vågiga i sig själva så brukar jag bara låta den hängtorka och sedan fläta den. Inte stryka, tycker jag, de är så mjuka och fina ändå. :loving:

Grattis till din wellen! :vågen:

Tack för svar!!

:notes: Inte behöva stryka... Det är ett råd som jag gärna tar till mig! :tumup:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kan inte minnas att nån av mina wellen varit bredare :hmm: men jag har väl å andra sidan inte mätt dem.
Grattis till Aquan :heart: jag vet ju att du velat ha en ett tag nu :wink:
Användarens profilbild
Av MilanE
Grattis! Aquan är verkligen supervacker!

Jag blev också med Wellen i veckan! En Sequoia. Hade en tidigare som jag sålde men nu har vi en igen och det känns så SKÖNT! Har dock ingen aning om hur bred den är.

Den förra Sequoian köpte jag ny och den var betydligt strävare än den begagnade Granat jag bytte till mig senare...sååååå mjuk (fattar fortfaranden inte VARFÖR jag sålde den :cry: ). I alla fall, vad jag vill säga är att den har potential att bli jättegosig!
Av Löv
mari_tres skrev:Kan inte minnas att nån av mina wellen varit bredare :hmm: men jag har väl å andra sidan inte mätt dem.
Grattis till Aquan :heart: jag vet ju att du velat ha en ett tag nu :wink:
Tack! :heart: Jo, jag ångrade ju lite att jag inte köpte din, men å andra sidan räcker det med en sexa för mig så det här blev nog ändå bättre.

Visst är det konstigt att den är så bred! Skulle du vilja mäta någon av dina, bara som jämförelse, så blir jag jätteglad! :D
Av Löv
MilanE skrev:Grattis! Aquan är verkligen supervacker!

Jag blev också med Wellen i veckan! En Sequoia. Hade en tidigare som jag sålde men nu har vi en igen och det känns så SKÖNT! Har dock ingen aning om hur bred den är.

Den förra Sequoian köpte jag ny och den var betydligt strävare än den begagnade Granat jag bytte till mig senare...sååååå mjuk (fattar fortfaranden inte VARFÖR jag sålde den :cry: ). I alla fall, vad jag vill säga är att den har potential att bli jättegosig!
Ja, varför gör man sig av med vissa sjalar och ångrar sig sedan? :hmm: Lite galen är man ju allt... :oops: :mrgreen:

Grattis till din wellen i alla fall, hoppas den snart blir mjuk och skön! :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
lena_l skrev:
Tack! :heart: Jo, jag ångrade ju lite att jag inte köpte din, men å andra sidan räcker det med en sexa för mig så det här blev nog ändå bättre.

Visst är det konstigt att den är så bred! Skulle du vilja mäta någon av dina, bara som jämförelse, så blir jag jätteglad! :D
Har bara en Wellen kvar och den är uppe i sovrummet som är belagrat av trött sjalbarn och en pappa just nu, så jag kan inte mäta förrän imorgon.
Om du vill ha kvar den i den bredden skulle jag iaf råda at handtvätta den, bara utifall att. Jag tror iallafall att de inte krymper lika mycket då man handtvättar jämfört med maskintvätt.
Av Löv
mari_tres skrev:
lena_l skrev:

Har bara en Wellen kvar och den är uppe i sovrummet som är belagrat av trött sjalbarn och en pappa just nu, så jag kan inte mäta förrän imorgon.
Om du vill ha kvar den i den bredden skulle jag iaf råda at handtvätta den, bara utifall att. Jag tror iallafall att de inte krymper lika mycket då man handtvättar jämfört med maskintvätt.
:oops: Försent! Men jag körde "handtvättprogram" 30 grader, och nu mäter den 69 cm. Jag tror att jag ska stryka den faktiskt och se hur den känns då. Det är ingen brådska med mätningen, det skulle mest vara roligt att jämföra.

Har du bara en wellen kvar? :shock:
Av Lenaskeå
Jag kan mäta mina imorgon, kanske är dom olika? :hmm: Tror att någon indio jag har är bredare än dom andra, kanske samma med wellen - att det kan skilja från sjal till sjal ibland?!
Användarens profilbild
Av mari_tres
lena_l skrev:
:oops: Försent! Men jag körde "handtvättprogram" 30 grader, och nu mäter den 69 cm. Jag tror att jag ska stryka den faktiskt och se hur den känns då. Det är ingen brådska med mätningen, det skulle mest vara roligt att jämföra.

Har du bara en wellen kvar? :shock:
Ja, en brun :heart:
Har haft en till brun men den var lite kort, och så har jag haf Sequoia, Aqua, Lind och violett. Typ :lol: Jag gillar Indiosarna bättre :wink: och de jaquardvävda.
Användarens profilbild
Av hcvc
Vad kul att det äntligen kommit hem en Aqua till dig :vågen: ! Har sett att du ville ha en, och sedan att du beställde en och jag höll tummarna för att du skulle vara en av dem som trivs med Wellen redan som fabriksny! Själv får jag snällt vänta tills det dyker upp en ingosad Aqua som är till salu...

Ska också mäta bredden på min Wellen när jag kommer hem.
Abunai skrev:de är så mjuka och fina ändå.
:shock: . Tyckte du det redan när den var ny?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?