Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Jag är sugen på att virka en prinsesskrona, men jag har inget mönster. :hmm:
Är det någon som har ett mönster på lager eller som vill bolla lite idéer?
Vad tror ni, är det lättast att virka runt, runt på en gång eller platt och sedan sy ihop?
Och hur får jag till spetsarna?
Användarens profilbild
Av Maerion
Åh, jag är också intresserad! Min N vill ha en krona, men jag vill inte köpa en ful som bara är rosa och går sönder. ;)
Vi kanske kan virka ikapp. :D

Fota jättegärna florin!
Användarens profilbild
Av puppan
naimiez skrev:Mamma hade en virkad brudkrona när hon gifte sig :loving: har inte hennes mönster men hittade bla detta:

http://web.telia.com/~u86423857/brudkrona.htm
Tack! Ska kolla in den. :D
Användarens profilbild
Av puppan
florin skrev:Bild
Åh vad fin!
Tack så mycket Florin! :vågen:
Användarens profilbild
Av puppan
Maerion skrev:Åh, jag är också intresserad! Min N vill ha en krona, men jag vill inte köpa en ful som bara är rosa och går sönder. ;)
Vi kanske kan virka ikapp. :D

Fota jättegärna florin!
Ja gärna!
Användarens profilbild
Av Maerion
Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek. :D En som man kanske kan stoppa lite med vadd.
Användarens profilbild
Av puppan
Maerion skrev:Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek. :D En som man kanske kan stoppa lite med vadd.
Jag har nog tänkt mig en rak virkad med spetsar/uddar upptill. Lite som när man ritar en krona. :D
Och sedan strärka den när den är färdigvirkad.
Användarens profilbild
Av florin
puppan skrev:
Maerion skrev:Tjusig florin! Men nästan som en bröllopskrona va? Det kasnke ni andra menade, jag tänkte mig typ en gul enkel kungakrona för lek. :D En som man kanske kan stoppa lite med vadd.
Jag har nog tänkt mig en rak virkad med spetsar/uddar upptill. Lite som när man ritar en krona. :D
Men till en sån behöver man väl eg inget mönster?
Säger jag som är nybörjare och inte vet nått :roll: Började virka för några dagar sedan :D
Användarens profilbild
Av puppan
florin skrev:
puppan skrev:
Men till en sån behöver man väl eg inget mönster?
Säger jag som är nybörjare och inte vet nått :roll: Började virka för några dagar sedan :D
Jag är inte heller något proffs. :D
Jag har inte kommit på hur jag ska få till spetsarna högst upp. Virka runt kan jag. :wink:
Användarens profilbild
Av aha
Tittade på Lottas brudkronor. Fina! men sådär väldigt svårt kan det inte vara.
Jag virkade brudkronor när jag var i dom yngre tonåren. Mönster hittade jag i en Ica kuriren tror jag det var. Dom hade haft en tävling.
Sen gjorde jag en helt efter eget huvud också, den gillade jag bäst.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?