[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7139
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Jag fixar ryggknytningarna! - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
GRATTIS!
VA´skoj att det fungerar.
Jag har provat med Hanna några gånger och hon hamnar än så länge för långt ner och för löst - menskam den som ger sig.
/Anso
Användarens profilbild
Av Helena
Vad är det för nytt sätt?
Användarens profilbild
Av Anna
Härligt när det funkar. Det gäller att hitta en bra sätt som passar en själv tror jag.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Så roligt för dig !!!
Allt blir så mycket lättare när de kommer upp på ryggen, jag har dock glömt Axel en annan gång o när man kommer på det så blir man små rädd.

Jag tror jag såg dig på sta'n i veckan. Ja vi ses säkert på tis.
Användarens profilbild
Av April
Roligt att det går så bra!!! Du får visa på tisdag :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:
Jadu, jag vet ju inte om det är så nytt, men för mig var det nytt... :wink: Jag lägger Elsa mitt på sjalen, så att sjalen täcker henne från nacke till knäveck. Sen tar jag tag om hennes överarmar och övre delen av sjalen med korsade armar och svingar henne över min axel upp på ryggen. På det sättet kommer hon inte så långt ner som hon gjorde hela tiden ínnan. Dessutom tycker jag att jag får bättre kontroll på tyget eftersom det inte är så ihopkorvat som det blir när jag svingar henne i sjalen, så hela knytningen blir snabbare och stadigare eftersom jag inte behöver hålla på och trassla så mycket med sjalen. Helt enkelt, det här fungerade så mycket bättre för oss! :D
Nej, det sättet har jag aldrig hört talas om. Håller du liksom bara i övre delen av sjalen när du svingar?
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:
Ja, precis, jag håller bara i den delen av sjalen som ska vara uppe vid hennes armar/nacke. Har faktiskt inte sett det på några instruktioner någon annanstans vad jag kan påminna mig, men på Didys DVD så visade dem de flera gånger.
Ok, och genom att du samtidigt håller i hennes armar, så finns det ingen risk för att hon skulle ramla ner. Jag kanske skulle prova något sådant, fast jag får väl göra det med Miles sittande eller stående.
Användarens profilbild
Av Ester
Lin skrev:
Sen tar jag tag om hennes överarmar och övre delen av sjalen med korsade armar och svingar henne över min axel upp på ryggen. :D
Jag försöker se det framför mig men jag förstår inte riktigt...skulle gärna se det live...

Men grattis till att du fått in det rätta knycket, är mäkta imponerad över er "rygg-svingare" :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Lin skrev:Jag lägger Elsa mitt på sjalen, så att sjalen täcker henne från nacke till knäveck. Sen tar jag tag om hennes överarmar och övre delen av sjalen med korsade armar och svingar henne över min axel upp på ryggen. På det sättet kommer hon inte så långt ner som hon gjorde hela tiden ínnan. Dessutom tycker jag att jag får bättre kontroll på tyget eftersom det inte är så ihopkorvat som det blir när jag svingar henne i sjalen, så hela knytningen blir snabbare och stadigare eftersom jag inte behöver hålla på och trassla så mycket med sjalen. Helt enkelt, det här fungerade så mycket bättre för oss! :D
Blev ju tvungen att testa detta lyft sätt med min +11kg dotter (utan sjal dock...) och även om hon kändes aningens lång och tung att lyfta på det sättet gillade jag det ändå och det känns (relativ)lätt att behålla henne högt upp på ryggen!
Kan tänka mig att det är ett mycket smidigt sätt att lyfta på när man har ett litet barn :lol:
Av Alexandra
Nu blev jag oxå tvungen att testa...
Oj, vad bra det gick, det var ju lätt som en plätt! :D
Faktiskt både snabbare och smidigare än att svinga. När jag svingar måste jag rätta till både Tindra och sjalen, nu hamnar ju både bebis och sjal precis där man vill ha dem! :D
Det känns väldigt säkert oxå i och med att man håller i armarna.

Tack för tipset! :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har ju inte testat det ännu, men kan en nackdel vara att man sedan måste fixa till tyget under rumpan rätt mycket??
Jag tänker på ryggsäck (som jag inte lyckats med ännu) där vill jag att det ska var mycket tyg under rumpan så att det inte glider upp. Med
x-omslut spelar det ju inte så stor roll.
Av Alexandra
Helena skrev:Jag har ju inte testat det ännu, men kan en nackdel vara att man sedan måste fixa till tyget under rumpan rätt mycket??
Jag tänker på ryggsäck (som jag inte lyckats med ännu) där vill jag att det ska var mycket tyg under rumpan så att det inte glider upp. Med
x-omslut spelar det ju inte så stor roll.
Om man skall knyta ryggsäck tror jag att det är snabbare att svinga, då hamnar "ryggsäckebanden" över axlarna direkt och det är bara att korsa bak under rumpan och knyta. Men om man ska knyta omslutet tror jag detta sättet är bättre, då hamnar "ryggsäcksbanden" under armarna direkt och det är bara att slänga upp sjaländarna över axlarna och knyta fram.
Det kändes iaf snabbare och mindre meckigt.
Jag förklarar dåligt :oops: hoppas det blev begripligt ändå...
Användarens profilbild
Av Helena
Jo, jag förstår vad du menar, Alexandra. Men blä :cry: jag har testat och det funkade inte att göra så som Lin beskrev. Miles vill inte ha armarna i kors, han strävar emot och så gjorde jag det ändå, och usch vad det knakar i hans armar. Kanske jag måste hålla mer i sjalen och mindre i armarna. Det känns som hans armar är för små för att korsas. Men ni har ju mindre barn än jag.

Oj då, nu läser jag att det var jag som skulle ha korsade armar, inte Miles, jaha nu har jag misshandlat honom också, stackars barn. :cry:
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:[
Kan ni förresten få era små att somna på ryggen? Det här kanske skulle vara en helt ny tråd...? Har Elsa i ryggsäck nu och hon är supertrött, men vill inte somna... Får väl röra lite på mig och se om det hjälper...
Miles somnar bättre på ryggen, han blir för distraherad om han sitter på min mage. Men det är nog bara att Elsa inte är så van vid att sova på ryggen, hon vänjer sig nog snart.
Användarens profilbild
Av Alven
Lin skrev:Kan ni förresten få era små att somna på ryggen? Det här kanske skulle vara en helt ny tråd...? Har Elsa i ryggsäck nu och hon är supertrött, men vill inte somna... Får väl röra lite på mig och se om det hjälper...
David somnar direkt när man bär honom (om han är trött), oavsett om vi bär på magen eller ryggen... Men så är han vid det här laget ett mycket vant sjalbarn!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?