- mån jul 30, 2007 10:27
Var ute ock klippte gräsmattan med Nora på ryggen ( i rebozoon) igår. Det var växlande molnighet och fläktade på rätt bra, var väl inte så jättevarmt egentligen alltså. Men nu är jag typen som svettas väldigt lätt och mycket, så stackars Nora var helt blöt på framsidan när jag tog loss henne. Inte för att hon protesterade, men hur skönt kan det egentligen vara? Hur gör ni som är mer sjalvana? Bär ni på trots svett, eller tar ni det lugnt med sjalandet på sommaren?
Snart ska vi ut på vandring och jag tror alltmer att det får bli vaudes bärstol istället för sjal eller patapumen. Då behöver ju inte Nora bli nerblött av mig i alla fall. Är det någon här som har erfarenhet av bärstol? Har också sett att en del bär barnet i sjal på magen och ryggsäck på ryggen. Ser mysigt ut! Men hur fungerar det att gå i besvärlig terräng när man inte kan se sina fötter? Många frågor blev det.......
Snart ska vi ut på vandring och jag tror alltmer att det får bli vaudes bärstol istället för sjal eller patapumen. Då behöver ju inte Nora bli nerblött av mig i alla fall. Är det någon här som har erfarenhet av bärstol? Har också sett att en del bär barnet i sjal på magen och ryggsäck på ryggen. Ser mysigt ut! Men hur fungerar det att gå i besvärlig terräng när man inte kan se sina fötter? Många frågor blev det.......