KATARINA skrev:mari_tres skrev:KATARINA skrev: Extraremmen på Toddlern tycker jag är enklast att redan ha knäppt när man sätter i barnet, men om man vill ta ur ett sovande barn så kan man knäppa upp den.
Ska barnets ben vara mellan remmarna? Hur funkar det om man bär på ryggen då?
Ja, det ska den. Det lättaste är om man sätter i barnet i selen på höften och sedan för den bak. Det är svårare om man har selen hängande bak och barnet hoppar upp så att säga, som man kan göra med större barn annars.
Tack för det tipset
KATARINA för det det var det som var tricket för oss - yes
Nu funkar det fnifint. Inget krångel så killen som inte har tålamod att vänta hinner hitta på att börja knäppa upp och till spännen själv å dra i tåtar...
Jag tror att just det tipset står i den svenska instruxen som följde med, men det står inte i den engelska (italienska) tror jag. Är nog ett allmänt tips för selar? Hade liksom bara glömt bort det.
Det som gäller - i a f om man har ilte fläsk som höftbältet bäddar in sig i - är att
"hoppa" runt honom från höften till ryggen sedan! Bara drar funkar inte för mig. Och inte fundera så mkt, det känns lite instabilt men det har blivit rätt varje gång!
Vi har nu använt det som sista utväg när han inte velat sova

Och längtar till varma vårdagar då det funkar utomhus också. För mkt bylsiga kläder och snö här ännu så länge...
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"