Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur många sjalar tycker du att du kan äga utan att få dåligt samvete ekonomiskt?

1
Inga röster
0%
2
1
2%
3
6
13%
4
Inga röster
0%
5
11
23%
5-10
14
29%
10-15
7
15%
15-20
Inga röster
0%
20-25
2
4%
hur många som helst
7
15%
Av sjaltokan
Hur många sjalar skulle du med gott samvete rent ekonomisk kunna äga?? Jag skiter i om ni köper dem nya eller begagnade, jag struntar i om det är siden chasmere ellipsar eller begagnade Hoppar, eftersom smaken är som baken.

Det finns ju så många fina och så många till jag vill prova, :loving: men hur många kan man egentligen äga egentligen utan att få ekonomiskt dåligt samvete?

Vi har det inte jättesnålt, jag jobbar ju deltid och mannen heltid, så egentligen skulle jag nog kunna äga en hel hög men de ska ju hinna användas med eller kan man ha några vintersjalar, några vårsjalar, några sommarsjalar och några höstsjalar.. :hide:

Ja jag är ju sjaltoka, men ni som bara bär i sele får väl starta en egen omröstning.. 8)
Användarens profilbild
Av katha
Jag skulle nog kunna köpa hur många som helst men pga av att jag varit sjukskriven, sen mammaledig sen blev jag helt plötsligt utan jobb gör att sjalarna fått vänta och kommer så få göra tills jag fått jobb.. Och de pengar som blir över går till renovering av det hus vi köpte i höstas..
Men en 5-10 sjalar skulle jag kunna äga utan att gå och räkna hur mycket pengar som hänger där på väggen... :rodna: (för tillfället)....
Fast för närvarande finns här bara 2 sjalar, en mt och en sele...
Vi kan väl säga bärdon då thowida? :D
Egentligen hur många som hellst, behöver vi pengar nån gång så får jag väl sälja då?
Men ibland då jag läser trådar där det finns familjer som har svårt att få ihop det till mat hela månaden och som inte kan köpa kläder till barnen, då sitter jag och skäms lite faktiskt.
Användarens profilbild
Av noranora
Jag svarade 5 och tänkte på "vävda långsjalar som passar NU", men sen beror det ju på om man räknar in trikåsjalen som är lånesjal, kortsjal, ringsjal, första-sjalen som är för tunn nu men som stannar av nostalgiskäl osv ... och plötsligt var fem ett väldigt litet antal :lol:
Av sjaltokan
mari_tres skrev:Egentligen hur många som hellst, behöver vi pengar nån gång så får jag väl sälja då?
Men ibland då jag läser trådar där det finns familjer som har svårt att få ihop det till mat hela månaden och som inte kan köpa kläder till barnen, då sitter jag och skäms lite faktiskt.
Så känner jag med därför var jag nyfiken på hur ni andra resonerade.. 8)
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag valde 5. Och jag äger bara en sjal så nu ska här shoppas! ;-) :Hahaa:
Av Jinxan
Jag vet inte. Det beror alldeles på. Det får ju inte inkräkta på ekonomin så man får det dåligt ställt. Har man råd så spelar det ju ingen roll alls :D
Användarens profilbild
Av amani
jag tog ett väldigt lågt antal då jag tänker att egentligen skulle jag klara mig med EN, och jag menar det! :oops: allt annat är bara överkonsumtion(men jag försvarar mig väldigt väl med att jag visst behöver 2 selar,några mei tai, 2 sjalar, en trikåsjal osv....) :evil:
Användarens profilbild
Av sanna73
Har jag råd att köpa in dem så skulle jag utan problem kunna äga hur många som helst om jag kände för det utan att få dåligt samvete över mängden :D
Att jag nu försöker leva enl devisen en in, en ut beror mer på att jag är väldigt ombytlig och tröttnar fort på de flesta sjalar och då kan jag ju lika gärna sälja en för att finansiera en ny och lägga andra pengarna på annat :lol:
Användarens profilbild
Av sagis
Det beror nog på hur många sjalar jag verkligen använder. Jag har inget behov av att det hänger 10 sjalar här hemma när jag bara använder 3. Då säljer jag de sjalar som inte används. Så jag har aldrig fått dåligt samvete :D

Men gränsen går nog vid 5 sjalar
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag röstade för 10-15... :rodna:

Visst är det en dyr hobby, men ack så rolig! Sen går det ju att få igen det mesta i pengar den dagen man slutar bära (om man nu kan skiljas från sina älsklingar då) :Hahaa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?