Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Fryle skrev:Har du den avbildade klänningen fysiskt närvarande? Isåfall räknar du maskorna, överdelen är virkad fram och tillbaka med fasta maskor med intag för ärmhål och hals, och sedan en kant runt hals och ärmar. Mönstret är lite svårt att tyda på bilden, men men det kan vara korsade stolpar vartannat varv och fasta, eller halvstolpar, vartannat. Det kan också vara fasta eller halvstolpar vartannat och *stolpe, 1 luftmaska, en stolpe till i samma maska som den förra, hoppa över en maska* upprepa mellan *.

Många bibliotek har bra handarbetslitteratur, inte alltid så ny, men det behöver inte vara en nackdel, tvärtom.

Söker du fortfarande efter mönster, så har jag nog minst två hyllmeter med handarbetsböcker + en hyllmeter tidskriftsamlare med mönster. Problemet är att vi renoverar, så jag har inte tillgång till scannern just nu.
Ja, jag fotade klänningen igår innan jag gjorde inlägget, så den är fysiskt närvarande :lol: (Ett secondhandfynd :) ). Tack för din förklaring, vet inte om jag riktigt fattar dock :roll: ganska novis på vikning...Men nu fick jag ju ett riktigt mönster i länken här ovan, så jag ska nog prova det först! Men tack ändå som sagt! :)
Användarens profilbild
Av mejamy
fantasiflicka skrev:
mejamy skrev:
fantasiflicka skrev:
mejamy skrev:
fantasiflicka skrev:
mejamy skrev:
fantasiflicka skrev:
mejamy skrev:
fantasiflicka skrev:Jag ska kolla i Sockertopps finfina virkbok som ligger här bredvid! 8)
Hoppas hoppas du hittar nått! :eld:
njaaa, alltså det finns ett gäng stickade klänningar... och en virkad dopklänning men inget var det minsta likt mönstret på den där klänningen. Men Sockertopp ligger inne med en hel skatt av 70-tals virk och stickböcker tror jag...Försök få henne på kroken!
Tack för att du kollade i allafall! Hittar inte Florin, ropar jag på Sockertopp! :D
låter som en bra deal!
Hojta gärna till om du får tag på nåt, jag är rätt sugen själv på att virka ihop något sådant men i annan färg än vitt då!
Ja, jag vill ha en i brunt och grönt jag! :D
och jag tänkte en i orange till mig själv... 8) 8) eller till Lovisa och en i just brunt till Amelia...Andy har ju satt in full attackstyrka på att julian inte ska ha klänning längre så frågan är om det är någon idé att virka en till honom...men om jag virkar en i militärgrönt kanske?! :lol: :driver med mansgrisar:
Jo orange är ju inte heller helt fel! :rock: Men jag börjar nog med en liiten babyklänning innan jag ger mig på en till mig själv :shock: Och.. jag håller nog på Andy jag :lol: :wink:
jag gissade att du skulle stå på hans sida i den här frågan! :lol: :lol:
:o
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
florin skrev:De mönster jag har skiljer sig en del från den bild du visat... Vill du så kan jag fota de två som kanske kan vara till användning?
Även om mejamy nekar så vill Jag gärna se! :D
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
florin skrev:Fixar bilder imorgon, nu ska jag sova så jag orlar upp till jobbet imorgon...
det gör du rätt i! :D
Användarens profilbild
Av Sandrines
Jag har virkat den här klänningen och skulle kunna scanna beskrivningen. Den var jättekul att virka. i original ska den vara vit med blå ränder...

Bild

(sorry för jättebilden...)
Användarens profilbild
Av mejamy
Vilken söt! Både klänning och tjej! :heart: För min skull behöver du dock inte scanna, jag vill ha den mer rak och stilren eller hur man ska säga även vid halsen. Men tack ändå! :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Sandrines skrev:Jag har virkat den här klänningen och skulle kunna scanna beskrivningen. Den var jättekul att virka. i original ska den vara vit med blå ränder...
Vilken fin klänning!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Sandrines skrev:Jag har virkat den här klänningen och skulle kunna scanna beskrivningen. Den var jättekul att virka. i original ska den vara vit med blå ränder...
Jag skulle jättegärna vilja ha mönstret om det inte blir för mycket besvär för dig. Har blivit helt tokig i att virka barnkläder!
Användarens profilbild
Av florin
Från storlek 1år och uppåt men med dagens mått borde den passa mycket yngre barn...
Bild

Bild

Går ju att korta av på länden...
Bild

Bara för att de är så söta så komer bild på dessa oxå....
Bild
Användarens profilbild
Av Sandrines
Jag kan scanna ikväll om jag kommer ihåg! Inget problem alls (mer än minnet...)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?