Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Coolt, det finns då allt. :app: Men jag trodde nog att det var en klänning som man kunde knyta upp barnet i. :Hahaa:
Isanna skrev:Coolt, det finns då allt. :app: Men jag trodde nog att det var en klänning som man kunde knyta upp barnet i. :Hahaa:
:Hahaa: det vore nåt! Så länge de är i trikåsjalsstadiet så? Finemang med hud mot hud och inga problem att amma i klänningen. :lol:
Av eamane
En del av knytningarna på överdelen påminde om sjalknytningar :) Med långa band kanske det funkar att bära med oxå :P
Användarens profilbild
Av Be-Linda
:whut:

Vad häftigt!

Man kanske ska ta och sy om trikåsjalarna när de är färdiganvända, så att man kan få fortsätta njuta av deras skönhet!!!??? :loving:
Av Jinxan
:urule: Tack!
Jag hittade den här klänningen för längesen på någon sida (kanske rent av den du länkade till) men tappade sedan bort den och kunde för allt i världen inte komma på vad den hette.

Nu måste jag bara lyckas översätta mönstret ;)
Av Enid
De där såldes på TV-shop för typ hundra år sedan mins jag, precis när kabeltv kommit till Sverige. Rolig ide men jag skulle nog känna mig lite naken i den.
Användarens profilbild
Av Buscilla
en bära-bebis-klänning :loving: Har själv tänkt tanken att bara ha sjal istället för linne :tumup:
Liten vus skrev:De där såldes på TV-shop för typ hundra år sedan mins jag, precis när kabeltv kommit till Sverige.
Precis vad min syster också sa. :) Jag tittade inte på TV-shop då (heller). ;)
Användarens profilbild
Av sofiutane
Ingen som har lust att göra en och samtidigt göra en tutorial på svenska, med lite mer bilder. En sån skulle jag vilja testa att göra men jag hängde inte med riktigt.
Beskrivningen är väldigt enkel:

2 band som är 1,5 gånger din kroppslängd långa och hälften så breda som om du mäter från sidosöm till sidosöm över bysten på dig
1 cirkel med ett hål i mitten: hålet ska ha förmodligen vara stort som omkretsen på din midja men det står inte uttryckligen. Mätt från hålets kant till ytterkant ska du ha längden på kjolen.
1 band som är aningen längre än ditt midjemått och jag gissar på typ 7-8 cm brett, står inte heller

Klänningen i beskrivningen är sydd i ett mjukt trikåtyg som inte behöver kantas och som inte verkar rulla sig i kanterna heller.

Lägg axelbanden omlott 7-10 cm. Sy fast mot hålet i kjolen: Underst kjolen, sedan axelbandens kortsidor överlappande 7-10 cm, sist bandet som ska vikas dubbelt på längden. Hon skriver att man lägger bandet omlott lite på slutet, jag skulle snarare sy en ring av bandet först, göra det aningen mindre än midjemåttet och sedan nåla/sy fast det. Axelbanden kommer vara med i sömmen ungefär halvvägs runt.

Jag prövade att sy en sån här, men jag hade ett för tjockt tyg så den blev jättedålig. Som kjol sydde jag en 6-vådskjol istället och den blev bra, så jag klippte av axelbanden och fick mig åtminstone en ny kjol. :D
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag testade. Lärde mig att jag gjorde för små band, men eftersom jag inte hade mer bredd kvar så tog jag det som fanns. Vet inte riktigt om jag vågar gå utan bh i den i sommar. Sen hade jag inte så mycket tyg till kjolen heller så jag har lagt till en våd, har matchat med banden iaf, fast klänningen blev ändå lite väl kort. Och så ska man använda ett interlocktyg och inte singeljersey, vilket jag inte tänkte på så nu kan man inte bara snurra hur som helst utan man måste "drapera" banden. Men hittar jag nåt billigt tyg nån gång så kanske det blir en till. När jag vågar kommer kanske en bild.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?