- ons apr 15, 2009 22:54
Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan
Jo jag vet att jag precis sa att jag skulle göra en enklare filt men så ville jag bara prova lite med vågtekniken i alla fall men jag får inte till det! Jag har kollat alla gamla trådar med tusen länkar och beskrivningar men alla är ju olika! En del baseras på halvstolpar och andra på stolpar och det är olika många stolpar mellan toppar och dalar och det är olika hur man börjar varven.
Jag har inte hittat någon beskrivning som så att säga är komplett på alla punkter så jag försöker liksom blanda ihop flera olika, men det är svårt när de är olika uppbyggda.
Mest undrar jag hur jag gör i början av allra första varvet, dvs när jag virkat mina luftmaskor och ska börjar med (halv)stolpar. I vilken maska ska jag sticka ner virknålen första gången?
Och finns det inget smart sätt att beräkna hur många luftmaskor som blir rätt (tex delbart med x) så att avslutas på rätt sätt "automatiskt"?
Märks det att det egentligen är för sent på kvällen för mig att hålla på med sånt här..?
Ingen som har superbeskrivningen där även ett pucko fattar allt?
(och jag föredrar vanliga stolpar tror jag)
Jag har inte hittat någon beskrivning som så att säga är komplett på alla punkter så jag försöker liksom blanda ihop flera olika, men det är svårt när de är olika uppbyggda.
Mest undrar jag hur jag gör i början av allra första varvet, dvs när jag virkat mina luftmaskor och ska börjar med (halv)stolpar. I vilken maska ska jag sticka ner virknålen första gången?
Och finns det inget smart sätt att beräkna hur många luftmaskor som blir rätt (tex delbart med x) så att avslutas på rätt sätt "automatiskt"?
Märks det att det egentligen är för sent på kvällen för mig att hålla på med sånt här..?

Ingen som har superbeskrivningen där även ett pucko fattar allt?