Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sista frågan på temat, jag lovar :mrgreen:

Ska jag ta sjal eller sele på flyget till G, 4 månader? Vi ska byta plan på Arlanda och vara ett tag där, gå mellan inrikes och utrikes. Jag BÄR helst i sjal men tänker att det kanske blir krångligt att knyta in henne i sjalen på planet när man ska av? Om hon somnar tycker jag att hon sitter bättre i sjalen när jag kan stoppa in huvudet under axelbandet. Och sjalen går ju att använda till andra saker också. Ska jag bära på ryggen har jag hellre selen... :think:

Vad har ni burit i och vad skulle ni ha valt?

Och för er som svarade i förra tråden; det blir nog 2 sjalar och 2 selar vi tar med trots allt, vi har 2 barn och ska vara borta i 2 veckor. Vi har inte packat stora väskan än, men det ska nog rymmas.
En gång när jag flög själv (från sthlm) med Love (9mån) så sov han förstås när vi skulle kliva av, då blev det att bära i famnen för jag fick inte plats att knyta gåsen bland alla som skulle av, blev bara stressad. Den gången hade nog ringsjal funkat bäst men den var ju inte med, i andra hand sele. Nu vaknade han iallafall och jag knöt in honom när vi klivit av istället.

Får ni med både en sele och en sjal i handbagaget? :hmm:
Till en sån liten vet jag inte. Men sele är ju smidigare när det ska av och på i trånga utrymmen... När vi hämtade AH så hade jag sjal på flyget, men jag hade den knuten på mig och stoppade bara i henne, så det gick ju ganska bra ändå.
Jag hade sjal _en_ gång när R var två månader. Sedan dess använder jag sele... (Vi flyger till mitt jobb förhållandevis regelbundet) LÅngsjal var bökigt att knyta i kabinen, och sele har den oväntade fördelen att män (jag har ännu inte suttit bredvid en kvinna på flyget till Oslo med Ruth) i rätt ålder tycker de ser väldigt smidiga och behändiga ut :vågen: Alltid kan man värva någon :tumup:
Jag har flugit och använt sjal, sele och MT. Selen är ju helt klart smidigast i en trång kabin, även om MT:n oxå var smidigt, trots sina låånga axelband.
Fast iom bytet och väntan på arlanda skulle jag göra plats i handbagaget för BÅDE sjal och sele :tumup:
Björklöv skrev:Jag har flugit och använt sjal, sele och MT. Selen är ju helt klart smidigast i en trång kabin, även om MT:n oxå var smidigt, trots sina låånga axelband.
Fast iom bytet och väntan på arlanda skulle jag göra plats i handbagaget för BÅDE sjal och sele :tumup:
:app:
Jag har flygit med sjal och och ringsjal. Visst lite knöligt är det att knyta i kabinen men jag tillhör skaran som tycker att de andra får vänta, man kommer ju ändå ine fort av flyget när man sitter typ i mitten, och blir inte stressad av att stå knyta i en knökfull kabin.
Ska flyga till Göteborg nästa vecka och då tänkte jag mej långsjal med målet att få upp henne på ryggen i kabinen.. :)
I och med väntan och bytet skulle jag tagit långsjal eller både och!
Jag har testat båda, fast då har S varit större.

När jag hade sjalen fick jag lyfta ur S när vi gick igenom säkerhetskontrollen - så då blev det lite meckigt att knyta om sjalen samtidigt som man samlade på sig alla sina grejer igen.

Jag hade nog valt trikåsjal i första hand eftersom den är lätt att behålla på knuten t ex måste nog din bebis sitta i ditt knä under start och landning. Då kan selen kännas lite knölig.

Lycklig resa!
Jag hade mei tai när min dotter var 5 månader gammal på en resa till italien och tyckte det var toppen! (ägde då ingen sele utan bara sjal och mei tai). Så det rekommenderas! Visst var jag sisten av flyget med en påhejande stressad flygvärdinna, skynda skynda de andra väntar i bussen men det var ju itne så lätt att knyta i det där trånga utrymmet :oops:
Jag har testat alla varianter tror jag, sele, långsjal (färdigknuten i baskryss om jag minns rätt), ringsjal. Om jag bara får välja en så skulle jag välja sele, den är smidig och funkar tillräckligt bra att bära en längre stund vid byte. Och till nöds går det att stoppa i och ur sovande barn utan att de vaknar. Med lite hjälp i alla fall. Men det funkar bra med vilket som, egentligen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?