Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu i påsk var vi hemma hos mamma och jag har fått stickat alla delarna till en mjukiskisse. Idag ska jag montera den så får vi se om det blir bra. Annars försöker jag komma på vad nästa stickning ska bli. Jag vill följande saker:

1) Sticka en sjal av det egenfärgade ullgarnet, men då måste jag köpa nya stickor.
2) aqnvända upp 300 gram ljusblå ull-akrylblandning som jag fått av mormor. Garnet är från 80-talet så jag har inget mönster avsett för det garnet och ingen direkt ide om vad jag vill sticka.
3) Sticka en 70-talsklänning till T, där saknar jag dock garn och har svårt att veta vad jag ska ersätta med. Mönstret är gjort för Sjuntorps Lanette.

Någon som vill hjälpa mig bestämma mig för vad jag ska hitta på?
erisara skrev:
visslan skrev:Okej, här är den - blockad och färdig! Fortfarande ingen som vet vad det är för mönster? :)

Bild

Bild
detalj

Ooooh, vad snygg! :love: :love: Ingen aning om mönster dock.

:iagree:
Jag känner igen det, men inte mer än så.
visslan skrev:Okej, här är den - blockad och färdig! Fortfarande ingen som vet vad det är för mönster? :)
Oblockad skulle jag ha gissat på candleflame, men blockad vete tusan....
Men helt fel känns min gissning ändå inte, fast den jag sett är stickad på mindre stickor relativt garnets tjocklek, så den är mera "solid"
Okej, det är en Flowerbasket, från Interweave Knits - något gammalt nummer, typ höst 2005.
Väldigt enkelt och pedagogiskt mönster av Evelyn A. Clarke. Kan rekommendera hennes lilla häfte Knitting Lace Triangles som bra introduktion i att sticka trekantiga spetssjalar.
Användarens profilbild
Av glis
visslan skrev:Okej, det är en Flowerbasket, från Interweave Knits - något gammalt nummer, typ höst 2005.
Väldigt enkelt och pedagogiskt mönster av Evelyn A. Clarke. Kan rekommendera hennes lilla häfte Knitting Lace Triangles som bra introduktion i att sticka trekantiga spetssjalar.
Den var verkligen tjusig! Jag har just erbjudit mig att sticka en sjal till min blivande svägerska som hon skall ha till brudklänningen. Det där ser verkligen ut att vara en sjysst bröllopssjal, men jag har aldrig stickat spets, är det svårt? Även om beskrivningen är bra menar jag?

Och så var det ju set där med Sylvi också... men den är ju till mig själv så den kan ju vänta. Jag är i alla fall klar med mina tvåändsvantar men jag har inte fäst trådarna så ni får inte se någon bild än.
glis skrev:
visslan skrev:Okej, det är en Flowerbasket, från Interweave Knits - något gammalt nummer, typ höst 2005.
Den var verkligen tjusig! Jag har just erbjudit mig att sticka en sjal till min blivande svägerska som hon skall ha till brudklänningen. Det där ser verkligen ut att vara en sjysst bröllopssjal, men jag har aldrig stickat spets, är det svårt? Även om beskrivningen är bra menar jag?
Jag tycker inte den är svår. Det är i princip samma mönsterrapport som repeteras och så en uddavslutning. Man kan anpassa storleken genom att sticka flera varv med mönstret.
Användarens profilbild
Av Elsa
melon skrev:
Knyttet & K skrev:Jag hittade också en fantastisk liten bok med mönsterstickade tröjor som heter "Sticka med växtfärgat" eller något liknande.
Å visst är den underbar!!! Jag har den också och jag älskar att bläddra i den och drömma lite. :heart:
Jag var tvungen att kolla på vårt byabibliotek efter denna bok då ni lovordat den här. Den fanns och var sannerligen underbar! :loving: Jag gillade särskilt tröjorna med text, även om jag själv inte vill ha en sån... Nu fick jag inspiration att nysta upp de sista härvorna av svärmors garn och inventera och planera ett nytt projekt. :D

För övrigt är dotterns lila kjol färdigstickad och jag har fått i uppdrag att sticka en sjal åt min mamma. Hon är lite petig med färger och material, så ännu har jag inte bestämt mig för hur den ska göras. Jag köpte några nystan med Marks och Kattens Duo på rea igår, men hon tyckte inte riktigt om färgen så jag får nog göra något åt mig själv av det då.
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:Kolla in den här mössan Bild :love: Jag har alldeles för många stickprojekt igång, annars skulle nog min lilla blomma få en liljekonvaljmössa :D
Mönster här:
http://www.practiple.com/sockpixie/clochette.pdf

Vill slå ett slag för http://monsterarkivet.blogspot.com/ igen, där dyker det upp roliga saker nästan varje dag :D
hehe ganska lik min lampskärm! Bild
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?