Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hcvc
Nya Zara-tråden?
Användarens profilbild
Av hcvc
Lyfter över frågan Indio vs Zara här. Ta gärna med hit om det är något annat ämne du vill fortsätta med från förra tråden.
hcvc skrev:
katha skrev:Vad är det som skiljer?
Indio är glesare vävd än Zara. Zaran är mer elastisk och lenare. Indio är bredare än smala Zara och smalare än EV. Blir ju lite olika känsla också i och med fållar respektive inte. Och olka långa avsmalnande ändar. Svårt att peka exakt på vad som skiljer :hmm: . Sedan har jag ju bara erfarenhet av en sprillans Indio respektive ett provknyt med en som var rätt olik den jag har. Men inte är de så väldigt lika, eller vad säger ni andra? Fast Zara och Indio är ju mer lika än vad någon av dem är lik en Wellen eller en korskypertvävd.
Av Löv
hcvc skrev:Lyfter över frågan Indio vs Zara här. Ta gärna med hit om det är något annat ämne du vill fortsätta med från förra tråden.
hcvc skrev:
katha skrev:Vad är det som skiljer?
Indio är glesare vävd än Zara. Zaran är mer elastisk och lenare. Indio är bredare än smala Zara och smalare än EV. Blir ju lite olika känsla också i och med fållar respektive inte. Och olka långa avsmalnande ändar. Svårt att peka exakt på vad som skiljer :hmm: . Sedan har jag ju bara erfarenhet av en sprillans Indio respektive ett provknyt med en som var rätt olik den jag har. Men inte är de så väldigt lika, eller vad säger ni andra? Fast Zara och Indio är ju mer lika än vad någon av dem är lik en Wellen eller en korskypertvävd.
Jag tycker Zaran påminner betydligt mer om min didy Nino än en indio. :hmm: De är ungefär lika mjuka även om didyn är något stadigare (jag har bara provat smala zara). Indion är ju helt annorlunda, en helt annan känsla med betydligt mer struktur i väven. Det går lättare trådar från en indio, men den är å andra sidan väldigt avlastande och behöver sällan knytas om eftersom strukturen i tyget gör att den sitter som en smäck!

Sammanfattning: jag skulle hellre vilja jämföra zara med en jaquardvävd didy än en indio!
Användarens profilbild
Av amani
JinxLinda skrev:jag kliver in här med bestämda steg, även om jag inte äger någon Zara Ännu ;)
vilken är du mest sugen på...
:roll: :lol:
Användarens profilbild
Av hcvc
amani skrev:
JinxLinda skrev:jag kliver in här med bestämda steg, även om jag inte äger någon Zara Ännu ;)
Vill jag också veta!
Av Jinxan
hcvc skrev:
amani skrev:
Vill jag också veta!
:siishah: Ska jag bara välja en?! :Hahaa:
Jag vet faktiskt inte. Natur ser :mums: ut, och speciellt färgad kan jag tänka mig, men samtidigt; lemongrass och Choccon :love: och sen är man väldigt nyfiken på de nya som kommer :lol:
Hoppas jag kan välja någon sen i alla fall ;)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är väl lika bra att jag trackaserar er i den här tråden också :Hahaa:

Angående Indions likhet med Zara så var det väl Indions utseende jämfört med Ellevilles Jade som frågan handlade om ursprungligen? :hmm:

Den enda gången jag har känt på en Zara så var det mest Ellaroo jag kom att tänka på faktiskt :lol: i tunnhet och mjukhet. Lyckades dock inte få bära med den (har ett mycket bestämt sjalbarn) så bäregenskaperna vet jag inte ngt om. De jaquardvävda didysarna jag har känns annorlunda än Zara tycker jag.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
:hello: Jag anmäler mig också till den nya Zara-tråden. Det är klart att jag tittar in lite då och då, men inte så ofta som förut. Jag bär allt mindre :( , men när jag bär är det alltid i någon av de fina Zarorna! :heart: Jag skulle kunna skaffa en hel skock med barn för att få fortsätta bära i dem!
Användarens profilbild
Av hcvc
Härligt att vi är många som hoppar vidare till del 2! Trevlig tråd tycker jag att den första var! Om man sedan dryftar Zara-önskan eller bara ältar om Ellevillsjalar och annat...
mari_tres skrev:Angående Indions likhet med Zara så var det väl Indions utseende jämfört med Ellevilles Jade som frågan handlade om ursprungligen? :hmm:
Ursprungligen ja :lol: !
mari_tres skrev:Den enda gången jag har känt på en Zara så var det mest Ellaroo jag kom att tänka på faktiskt :lol: i tunnhet och mjukhet. Lyckades dock inte få bära med den (har ett mycket bestämt sjalbarn) så bäregenskaperna vet jag inte ngt om. De jaquardvävda didysarna jag har känns annorlunda än Zara tycker jag.
EllaRoo är nog bland det sista jag skulle jämföra den med :hmm: . Den är ju rätt stum. Och glesare med mer urskiljbara trådar. EllaRoon är i så fall mer lik Indio eller Wellen än vad den är lik Zara, tycker jag? Och då är de ju ändå inte särkilt lika EllaRoo - eller varandra. Eller?
Av Löv
hcvc skrev:Härligt att vi är många som hoppar vidare till del 2! Trevlig tråd tycker jag att den första var! Om man sedan dryftar Zara-önskan eller bara ältar om Ellevillsjalar och annat...
mari_tres skrev:Angående Indions likhet med Zara så var det väl Indions utseende jämfört med Ellevilles Jade som frågan handlade om ursprungligen? :hmm:
Ursprungligen ja :lol: !
mari_tres skrev:Den enda gången jag har känt på en Zara så var det mest Ellaroo jag kom att tänka på faktiskt :lol: i tunnhet och mjukhet. Lyckades dock inte få bära med den (har ett mycket bestämt sjalbarn) så bäregenskaperna vet jag inte ngt om. De jaquardvävda didysarna jag har känns annorlunda än Zara tycker jag.
EllaRoo är nog bland det sista jag skulle jämföra den med :hmm: . Den är ju rätt stum. Och glesare med mer urskiljbara trådar. EllaRoon är i så fall mer lik Indio eller Wellen än vad den är lik Zara, tycker jag? Och då är de ju ändå inte särkilt lika EllaRoo - eller varandra. Eller?
Några inlägg i denna tråd visar verkligen hur olika vi upplever sjalarna!! :Hahaa:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?