Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Har använt den ganska mycket nu när vi var i Frankrike, både under flygresan och under resor till Paris från svärföräldrarna, samt under promenader. Även mannen har testat att bära med den, han gillar det!
Tycker den sitter jättebra verkligen, avlastar inte riktigt som en långsjal förstås, men ändå ganska bra om man inte går på långpromenad eller nåt. Och så är den ju lättare att knyta på när man är på resa då. Och vacker är den! Fick många frågor i Paris, de är väldigt inne på sjalar där, men en sån där variant hade dom inte sett!
Talar alltså om Maya tie som finns på
http://www.mayawrap.com/viewItem.asp?It ... =&Search=N
Av eamane
Ja den såg fin ut, du kan inte ta kort på den när den ligger ner så man ser hur den ser ut?
Av Pétronille
eamane skrev:Ja den såg fin ut, du kan inte ta kort på den när den ligger ner så man ser hur den ser ut?
När den ligger ner har jag inget kort just nu (men kan ta ett), men så här ser den ut på:

Bild
Bild
Av Pétronille
Köpte den från ovanstående länk i USA. Kostnaden med frakt och tull blev runt en tusenlapp.

De övre banden är enkla och ungefär 32 cm breda, de undre dubbelvikta och tio centimetrar... Finns i massor av fina färger!
Användarens profilbild
Av Scilla
Vad fin den var :D

(Fast först trodde jag det var en grav felstavning av Mei Tai :lol: )
Av Pétronille
SQ skrev:Så trist att du åkte på tull! Blir väldigt sugen på att köpa en jag också. Kan man inte få dem att skriva gift på paketet tro?
Vet inte... det är väl olagligt?
Själv hade jag inte ens en tanke på tull... :? Så det blev ju lite dyrare än vad jag hade trott (tror tull och postens avgifter -- utöver frakten då -- gick på 350 spänn, eller var det ännu mer...)
Av Pétronille
SQ skrev:
Pétronille skrev:
SQ skrev:Så trist att du åkte på tull! Blir väldigt sugen på att köpa en jag också. Kan man inte få dem att skriva gift på paketet tro?
Vet inte... det är väl olagligt?
Själv hade jag inte ens en tanke på tull... :? Så det blev ju lite dyrare än vad jag hade trott (tror tull och postens avgifter -- utöver frakten då -- gick på 350 spänn, eller var det ännu mer...)

Olagligt är det säkrt, men vem kan kolla? Jag struntar blankt i om det är olagligt. :D
Ja men dom kanske inte struntar i det som säljer! :wink: Du kan ju alltid mejla dom och fråga!
Användarens profilbild
Av Siggan
Jag har också en Maya Tie som jag ær supernøjd med. Jag bor i Norge och har kjøpt min dær, men jag antar att de finns att køpa någonstans i EU så slipper du væl tullen (?).
Av Pétronille
Siggan skrev:Jag har också en Maya Tie som jag ær supernøjd med. Jag bor i Norge och har kjøpt min dær, men jag antar att de finns att køpa någonstans i EU så slipper du væl tullen (?).
Men ingår inte tullen i priset då? Dvs sjalen blir väl dyrare hur som helst... Jag tycker den är värd sitt pris inklusive tull, men det är ju bra att veta i förväg hur mycket man måste hosta upp.
Jag hade först tänkt sy en egen mei tai i ett liknande tyg när jag stötte på maya tien, och insåg att det inte ens skulle bli billigare att sy själv, därför slog jag till. :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Den var ju jättefin! Och om den sedan är skön är det ju superbra! :D Blir sugen på en själv, men 1000 var i saftigaste laget. Vi får hoppas på någon återförsäljare lite närmre, så blir det kanske billigare! :D
Användarens profilbild
Av Helena
Bra att man kan breda ut den så över axlarna. Men då är den väl alltså tuskaftsvävd, för det är väl samma tyg som maya wrap pouch?
Av Pétronille
Helena skrev:Bra att man kan breda ut den så över axlarna. Men då är den väl alltså tuskaftsvävd, för det är väl samma tyg som maya wrap pouch?
Ja det är samma tyg i alla!
Av jojjo
Köper man den från Norge så blir det någon hundralappa billigare (om man åker på tull från USA).

Funderar skarp på en sådan :-) Dom är jätte fina!
Användarens profilbild
Av Elsa
Vet du var man kan köpa i Norge?
Av jojjo
Elsa skrev:Vet du var man kan köpa i Norge?
www.lotusbarn.com finns dom. Inte lika många färger att välja på tyvärr.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?