Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Superfin! Jag har hunnit typ 15-20 varv på min. Återkommer. :-)
Användarens profilbild
Av MuuM
Efter 22 minskningsvarv gör 3 jämna varv och öka sedan vid samma markeringar, genom att ta upp en maska på varje sida om de markerade maskorna, vartannat varv. Då har man 90 maskor på stickorna.
Tre varv? Eller tre ridges? Om man gör tre varv så blir det väl fel sida man ökar på? :hmm: Eller tänker jag fel? Är precis där nu. :-)
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:22 minskninsvarv från rätan. Sen ett avigt, ett rätt och ett avigt igen =3 varv. Sen ökas det igen från rätan. Jag gjorde i alla fall så och det blev inte hel-fel!
Ah. Funderade på om det skulle vara så nu när jag låg och nattade lillen. Och så var det. Tack!
Användarens profilbild
Av MuuM
*muttrar* Den är inte helt enkel. Jag kommer bli väldigt förvånad om den blir klar. :gaah:
MuuM skrev:*muttrar* Den är inte helt enkel. Jag kommer bli väldigt förvånad om den blir klar. :gaah:
*garvar, förlåt* Jag har inte gett mig på en. Har fastnat på sjalar just nu. :) Väntar med spänning på att få se era istället. :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Hjälp! Nästan klar nu men jag kan för mitt liv inte förstå var jag ska göra knapphålen? "Jämnt fördelade på ändarna" - vilka ändar??
MuuM skrev:Hjälp! Nästan klar nu men jag kan för mitt liv inte förstå var jag ska göra knapphålen? "Jämnt fördelade på ändarna" - vilka ändar??
Den här tyckte jag var väldigt praktisk: http://www.knitting-and.com/wiki/Baby_Surprise_Jacket. Särskilt mycket tyckte jag om vikanvisningen.

Det ska väl enligt mönstret vara knapphål i båda ändarna, så tröjan är vändbar, men det funkar fint med bara den ena med.
Användarens profilbild
Av MuuM
majo0322 skrev:
MuuM skrev:Hjälp! Nästan klar nu men jag kan för mitt liv inte förstå var jag ska göra knapphålen? "Jämnt fördelade på ändarna" - vilka ändar??
Den här tyckte jag var väldigt praktisk: http://www.knitting-and.com/wiki/Baby_Surprise_Jacket. Särskilt mycket tyckte jag om vikanvisningen.

Det ska väl enligt mönstret vara knapphål i båda ändarna, så tröjan är vändbar, men det funkar fint med bara den ena med.
Vikningen lyckades jag med alldeles själv, i soffan igår. Det var skoj. Men jag är ändå inte helt klar på var det ska vara fem knapphål...
MuuM skrev:
majo0322 skrev:

Vikningen lyckades jag med alldeles själv, i soffan igår. Det var skoj. Men jag är ändå inte helt klar på var det ska vara fem knapphål...

De skall sitta i vardera änden av stickningen... Du har en massa maskor, som är kortsida, hörn, långsida, hörn, kortsida. Knapphålen skall vara på de båda kortsidorna, från halsen ner till hörnet. (typ, om du viker som den skall vara, så sätter du knapphål på båda sidorna fram.)
Användarens profilbild
Av MuuM
majo0322 skrev:
MuuM skrev:
majo0322 skrev:

De skall sitta i vardera änden av stickningen... Du har en massa maskor, som är kortsida, hörn, långsida, hörn, kortsida. Knapphålen skall vara på de båda kortsidorna, från halsen ner till hörnet. (typ, om du viker som den skall vara, så sätter du knapphål på båda sidorna fram.)
Mysko. :hmm: Kanske klarnar när jag sitter med den framför mig. :-)
MuuM skrev:
Det gör det alldeles säkert. Jag vek den väldigt ofta på slutet, för att övertyga mig om att det där konstiga faktiskt blev en kofta...
Användarens profilbild
Av MuuM
majo0322 skrev:
MuuM skrev:
Det gör det alldeles säkert. Jag vek den väldigt ofta på slutet, för att övertyga mig om att det där konstiga faktiskt blev en kofta...
Ja, det är nog en bra idé! :-D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?