Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
hcvc skrev:
katha skrev: Tvättade du i 60 eller 40 grader?
Jag körde den på 30° fintvätt, brukar köra sjalarna på 30 eler 40° fintvätt. Wellen var så lång, sträv och hård, så den körde jag på 60° (fast långsammare centrifugering) och tumlade den stryktorr, men den krympte inte mycket den heller. Fast jag stryker dem alltid en bra stund i fuktigt tillstånd så då sträcker de ju ut sig mycket.

Det här med längden - brukar du reta dig på att de andra är för långa?
Jag är nog mer rädd att det ska bli för kort när jag ska knyta vrikkesikker eller omslutet på magen för jag vill gärna avsluta på magen och få lite svans..men jag kan också knyta på ändarna så som jag gör med zaran.
Jag ska ju skaffa en kortare också på 4,2 m men ingen nappar på annonsen...
Jag har en sjal på 5,4 och 4,7 så jag saknar 5,2 och 4,2.. Varför egentligen? Kan någon överyga mig om att INTE ha en i varje längd! :nono: :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:
Jag är nog mer rädd att det ska bli för kort när jag ska knyta vrikkesikker eller omslutet på magen för jag vill gärna avsluta på magen och få lite svans..men jag kan också knyta på ändarna så som jag gör med zaran.
Jag har en sjal på 5,4 och 4,7 så jag saknar 5,2 och 4,2.. Varför egentligen? Kan någon överyga mig om att INTE ha en i varje längd! :nono: :wink:
Du ska INTE ha en i varje länge! :this: Minst två av varje längd behövs :wink:
Av eamane
mari_tres skrev:
katha skrev:
Du ska INTE ha en i varje länge! :this: Minst två av varje längd behövs :wink:
:iagree: En i varje längd är för lite :wink: Minst 2 och gärna i olika färgställningar :)
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:Om man klickar på "in den korb" eller vad det nu stod och så vidare till "kasse" och vidare däreifrån så kunde man iallafall välja land som man bor i, så antagligen skickar de utomlands :wink: Och de har ju Paypal så betalningen blir ju skitsmidig.
Portot vet jag inget om, men om man handlar av privatperson via Ebay så brukar det gå på 16 € och då är det försäkrat.
Hur funkar Paypal då? Jag har ett konto vet jag men man ska fylla på pengar och sånt eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev: Hur funkar Paypal då? Jag har ett konto vet jag men man ska fylla på pengar och sånt eller? :hmm:
Det dras direkt från ditt kort som är kopplat till paypal-kontot, så se bara till att ha pengar på kortet då du ska betala :wink:
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:
katha skrev: Hur funkar Paypal då? Jag har ett konto vet jag men man ska fylla på pengar och sånt eller? :hmm:
Det dras direkt från ditt kort som är kopplat till paypal-kontot, så se bara till att ha pengar på kortet då du ska betala :wink:
Men som jag har förstått det så dras det en avgift för att göra så men om man för över pengar till själva paypalkontot är gratis, eller har jag fattat fel?
Användarens profilbild
Av mari_tres
katha skrev:
mari_tres skrev:
Men som jag har förstått det så dras det en avgift för att göra så men om man för över pengar till själva paypalkontot är gratis, eller har jag fattat fel?
Tror inte att jag har betalat nån avgift :hmm:
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:
katha skrev:
mari_tres skrev:
Det är väl kanske fel då men jag tycker mig ha hört 5 % av köpsumman... :hmm:
Av anna m
mari_tres skrev:
katha skrev:
mari_tres skrev:
Det ingår i det överenskomna priset.
Användarens profilbild
Av katha
ok, då kostar det inget då, bra! :vågen:
Vad är smartast, att koppla det till bankkortet eller föra över pengar till paypalkontot? Eller kan man välja från gång till gång hur man vill göra?
Jag hade glömt vad jag hade för lösen och vad jag hade för mail när jag skaffade det första gången så jag fick öppna nytt idag.
Användarens profilbild
Av hcvc
katha skrev:Jag är nog mer rädd att det ska bli för kort när jag ska knyta vrikkesikker eller omslutet på magen för jag vill gärna avsluta på magen och få lite svans..men jag kan också knyta på ändarna så som jag gör med zaran.
Jag kanske är lite sent ute, men ändå:
Tyvärr finns det en inte alltför liten risk att en 6:a är för kort om man vill knyta vrikkesikker eller omslut på mage med knuten fram och ligger på stl 38. Ofta är de ju längre än minimilängden, men långt ifrån alltid. Och en Zara 4,7 blir ju i genomsnitt 30 cm längre från spets till spets än en Didy stl 6, i och med de längre avsmalnande ändarna. 4,2 är väl utmärkt om man inte ska knyta vrikkesikker på rygg eller vill extravarvet vid omslut.
Användarens profilbild
Av katha
hcvc skrev:
katha skrev:Jag är nog mer rädd att det ska bli för kort när jag ska knyta vrikkesikker eller omslutet på magen för jag vill gärna avsluta på magen och få lite svans..men jag kan också knyta på ändarna så som jag gör med zaran.
Jag kanske är lite sent ute, men ändå:
Tyvärr finns det en inte alltför liten risk att en 6:a är för kort om man vill knyta vrikkesikker eller omslut på mage med knuten fram och ligger på stl 38. Ofta är de ju längre än minimilängden, men långt ifrån alltid. Och en Zara 4,7 blir ju i genomsnitt 30 cm längre från spets till spets än en Didy stl 6, i och med de längre avsmalnande ändarna. 4,2 är väl utmärkt om man inte ska knyta vrikkesikker på rygg eller vill extravarvet vid omslut.
jag har fortfarande inte köpt men jag har bestämt att blir en strl 7. jag drar ju 42 i klädstrl.
får jag vara nyfiken och fråga hur du betalade scilla? jag tänkte utnyttja paypal. :)

Tycker det låter som att du verkligen beh&o[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?