Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag är ju på jakt efter en indio primula och har funnit en på en tysk sajt, men jag kan ingen tyska så nu tänkte jag be er om hjälp. På http://www.bestforbabys.de finns den i strl 7.
Jag vill veta om dom skickar utomlands och hur mycket det skulle kosta att skicka den till Sverige?
Finns den nån härinne som beställt därifrån kanske? :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Om man klickar på "in den korb" eller vad det nu stod och så vidare till "kasse" och vidare däreifrån så kunde man iallafall välja land som man bor i, så antagligen skickar de utomlands :wink: Och de har ju Paypal så betalningen blir ju skitsmidig.
Portot vet jag inget om, men om man handlar av privatperson via Ebay så brukar det gå på 16 € och då är det försäkrat.
Användarens profilbild
Av hcvc
Vad spännande! Heja, heja! Då kanske du blir med Primula redan i nästa vecka :eld: . Hoppas på bildbomb :D !
Användarens profilbild
Av katha
Dorislina skrev:Om man utför en beställning fram till där man ska godkänna står det klart och tydligt att frakten till Sverige går på 15,01 Euro. Du måste först bli kund för att kunna se det. :roll:
Nog har jag redan blivit kund.. :roll: Man är väl förberedd! :lol:
Ok, jag såg den summan ja, men eftersom jag inte kan ett enda ord tyska är det inte lätt att veta vad som står, det kunde ju lika gärna ha varit spårning av paket... :) :wink:
Användarens profilbild
Av katha
Vilken storlek ska jag beställa?
Kanske det är bäst att beställa strl.7 (det är väl 5,2 m?) så den inte blir för kort när den krymper vid tvätt? Jag vill kunna knyta allt med den, det är väl bättre att ha mycket tyg kvar än för lite..
anna m sa att hennes indio krympte jättemycket.
Jag har en zara på 4,7 m och det är nätt och jämnt jag kan knyta på ändarna i vrikkesikker. Jag drar 42 i klädstorlek.
Det är visst olika hur mycket sjalarna krymper men vad är era erfarenheter, hur mycket kortare blev era?
Av Jinxan
Det är väl när de har krympt som de ska vara den angivna storleken? :hmm: Alltså köper du en 5,2'a så är den längre än så innan första tvättningen.
Användarens profilbild
Av hcvc
Måttet ska vara minimilängd efter tvätt. Det verkar som om de oftast är längre än så, men ibland även kortare :? . Båda de 7:or jag har köpt har varit över 5,4 efter tvätt, men jag har inte vågat köpa 6:a eftersom jag behöver ha sjalen minst 5 m. Jag tänker mig att man kan lämna in sjalen till sömmerska (blir aldrig av att jag själv får fram symaskinen och vågar knappt i så dyra tyger...) för att korta den, är ju inte mycket dyrare med en storlek större.
Användarens profilbild
Av katha
hcvc skrev:Måttet ska vara minimilängd efter tvätt. Det verkar som om de oftast är längre än så, men ibland även kortare :? . Båda de 7:or jag har köpt har varit över 5,4 efter tvätt, men jag har inte vågat köpa 6:a eftersom jag behöver ha sjalen minst 5 m. Jag tänker mig att man kan lämna in sjalen till sömmerska (blir aldrig av att jag själv får fram symaskinen och vågar knappt i så dyra tyger...) för att korta den, är ju inte mycket dyrare med en storlek större.
Scilla är alltså 5,4 m efter tvätt? Tvättade du i 60 eller 40 grader? Tänkte om det gör skillnad också. Primulan och scilla är ju "samma årgång" så kanske tyget är likadant på nåt sätt?... :hmm:
Jag måste ju snart ta mod till mig och trycka köpknappen, är lite rädd också att ska bli fel i beställningen...
Hur är det med tull då?
Användarens profilbild
Av katha
mari_tres skrev:Inom EU är det ingen tull :tumup:
Jag blev lite svettig när jag läste en annan tråd om tull. Tack! :tumup:
Användarens profilbild
Av katha
Uppdatering på beställningen! Jag skulle precis till att betala då hjärnan börjar tänka..
Jag har ju en hoppe lille 5.4 m, zara curry 4.7 m men saknar en 4.2 meters. Ska jag beställa kort eller lång?!
Men det kanske är bättre att beställa lång då man kan göra allt med den. Jag ska väl förhoppningsvis ha fler bebisar också i framtiden.
Vad hjärnan kan spela en spratt! :gaah:
Av eamane
katha skrev:Uppdatering på beställningen! Jag skulle precis till att betala då hjärnan börjar tänka..
Jag har ju en hoppe lille 5.4 m, zara curry 4.7 m men saknar en 4.2 meters. Ska jag beställa kort eller lång?!
Men det kanske är bättre att beställa lång då man kan göra allt med den. Jag ska väl förhoppningsvis ha fler bebisar också i framtiden.
Vad hjärnan kan spela en spratt! :gaah:
Ta en lång du :wink: Köp en annan kort istället :P

OT Men attans vilken sida du hittade den på då :love: Fanns lite snyggt där :shock: :D
Användarens profilbild
Av hcvc
katha skrev: Tvättade du i 60 eller 40 grader?
Jag körde den på 30° fintvätt, brukar köra sjalarna på 30 eler 40° fintvätt. Wellen var så lång, sträv och hård, så den körde jag på 60° (fast långsammare centrifugering) och tumlade den stryktorr, men den krympte inte mycket den heller. Fast jag stryker dem alltid en bra stund i fuktigt tillstånd så då sträcker de ju ut sig mycket.

Det här med längden - brukar du reta dig på att de andra är för långa?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?