Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rödsammet
Ni sjalvana - har ni ammat era småttingar i sjal? Jag skulle verkligen vilja kunna göra det, men har lite fått intrycket att inte så många ammar i långsjal... :hmm: Nån som vill dela med sig av lite erfarenheter?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag ammade i långsjal, jättesmidigt. Hade M upprätt i sjalen, mest för att vi aldrig fick till vagga.

Rätt kul, för ingen fattar vad man håller på med :fnissa: tänk att ta en långpromenad utan att behöva stanna för att amma då barnet blir hungrigt! :tumup:
Användarens profilbild
Av rödsammet
Ja, det låter ju perfekt! :D Hissade du ned sjalen då, liksom knöt upp den för att få bebisen att hamna lägre? Eller ja, förstår du vad jag menar?
Användarens profilbild
Av mari_tres
rödsammet skrev:Ja, det låter ju perfekt! :D Hissade du ned sjalen då, liksom knöt upp den för att få bebisen att hamna lägre? Eller ja, förstår du vad jag menar?
Ja, enklast i vävd sjal tycker jag.
Användarens profilbild
Av Alven
Ja, jag har ammat i sjalen men inte pyttebebis utan snarare barn på ett år och uppåt. I sjal (löst dubbelkryss) eller sele där jag bara lossade axelbanden så hon sjönk ner lite. Ammade nog iofs när hon var ca 3 månader i ergon också, men det var bökigare för jag fick hålla upp bröstet och så. När hon var äldre kunde hon ta bra tag i vilken position som helst typ!
Användarens profilbild
Av tesoj
Ammat lilleman i trikåsjal, i vävd sjal, i ergo och i patapum. Jättepraktiskt när han var runt året på dåligt humör och man skulle månadshandla. Bara hissa ner honom och låta honom amma lite så blev han på mycket bättre humör sedan.
Användarens profilbild
Av amöba
Jag lyckades bara amma i sjal när bebisen var väldigt välmotiverad, dvs tokhungrig i kassakön på Ikea ;) Hon var nog minst ett halvår gammal, förmodligen mer. Minns att när jag skrev om det här så var det flera som också haft svårt för att amma i sjal, men att det funkat när det verkligen behövts sas. I sele gick det något bättre, men jag ammade bara så i nödfall eller vad man ska säga.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Här ammar jag i gauzen på Noliamässan i Piteå men det syns inte alls! =)

Bild
Användarens profilbild
Av rödsammet
Tack för alla svar och för den fina bilden och bildserien! :vågen:
Användarens profilbild
Av June
Jag har försökt, men tycker det är svårt. Postade nyligen ett inlägg under amning; http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=129836. Men jag måste prova igen, det börjar bli allt mer nödvändigt när jag är iväg att kunna amma och samtidigt ha händerna fria.
Användarens profilbild
Av Lando
Ammar också i långsjal och liksom andra här svarat så hissar jag också bara ner lillen när det är dags. Extra smidigt på vintern med ett bärskydd utanpå :amma:
Användarens profilbild
Av Angelicc
Jag brukar amma Lola när jag har henne i sjalen. (tricot-slen)
Har henne upprätt men hasar ner henne, sen brukar jag böja mig fram så hon mera hänger vertikalt för att få fram bröstet bra, har varit med om att hon inte fått ordentligt tag annars *ont* när hon har bra tag brukar jag resa mig igen.
Av Enid
Matilda ammades mycket i sjalen i början, hon gillade att ligga ner så jag improviserade en vaggaknytning. Jag hade sjalen istället för amningskudde också, som ett extra stöd liksom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?