- fre apr 10, 2009 07:23
"BABYBJÖRN Bärsele håller barnet i en behaglig position samtidigt som den ger barnets ryggrad och höfter ett säkert stöd."
"När kan jag börja bära mitt barn framåtvänt i bärselen?
Vi rekommenderar, efter råd från de barnläkare vi samarbetar med, att ditt barn bärs inåtvänt i bärselen fram till ungefär fyra månaders ålder - eller tills barnets nackmuskulatur är stark nog för att hålla upp barnets huvud."
Så här står det på Babybjörns hemsida. Det låter väl jättebra?!
I min bekantskapskrets är det bara babybjörn som gäller. När någon frågar varför jag har en manduca brukar jag svara att den är mer ergonomisk, och man kan inte bära framåt för barnet får så mycket intryck ändå, men det är ju bara att läsa sig till att babybjörn också är bra för barnet! Det är svårt att övertyga vännerna om att det jag kallar ergonomiska selar är bättre! Får babybjörn marknadsföra sig så eller är den inte så dålig som jag trott? 
"När kan jag börja bära mitt barn framåtvänt i bärselen?
Vi rekommenderar, efter råd från de barnläkare vi samarbetar med, att ditt barn bärs inåtvänt i bärselen fram till ungefär fyra månaders ålder - eller tills barnets nackmuskulatur är stark nog för att hålla upp barnets huvud."
Så här står det på Babybjörns hemsida. Det låter väl jättebra?!