Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ellali
Vill gärna ha tips om vilken sjal som är bäst för ett mycket litet spädbarn och första året. Har tidigare fått prematurbarn och vill att sjalen skall funka ganska snabbt efter födseln. Helst inte för krånglig och knyta och gärna i ett svalt material. Tips om detta mottages tacksamt. Har en kortare sjal som passar bra sedan när barnet är större och kan sitta på höften eller så.

Tack!
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag föreslår en Sino, som är en tunnare trikåsjal :loving: Brukar finnas under "säljes" ganska ofta.
Av Ellali
Hej igen, sinon behövs inte knytas om varje gång -hur är det med wrapsodyn....Det känns viktigt att det är enkelt och att den är bra stöd för minsta bebisen.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Ellali skrev:Hej igen, sinon behövs inte knytas om varje gång -hur är det med wrapsodyn....Det känns viktigt att det är enkelt och att den är bra stöd för minsta bebisen.
Du kan knyta båda likadant och behöver inte knyta om. Wrapsodyn är bredare och tjockare och avlastar därför bättre till ett stort barn. Och snyggare :mrgreen: Sinon blir mindre tyg och därför tycker jag att den är enklare att knyta och att få till med en liten bebis. Den är stretchigare men det blir tungt att använda fortare. Jag hade en av varje och använde bara sinon. Jag tyckte att det blev för bökigt och varmt med det där extra tyget :lol: Nu när lilla G är 4 mån och stadig föredrar jag att knyta en vävd sjal.

Så jag skulle säga att det beror på vilket som är viktigast för dig, att det går enkelt att få till från början eller att sjalen går att använda länge?
Av linamh
Du skulle ju kunna börja med en Sino. Efter några månader kan du känna efter om du vill fortsätta med sjal och välja om du vill fortsätta med en Wrapsody Bali Stretch eller en vävd sjal, beroende på vad du känner för.

Jag har precis själv köpt en WBS efter drygt 3 månader att ersätta min Tricot Slen. Jag är inte säker på att det för mig skulle varit så bra från början med det bredare tyget med tanke på att jag hela tiden tyckt att det är lite krångligt att knyta. (Jag har faktiskt inte hunnit testa den än alls eftersom den kom i förrgår...)
Av Ellali
Tack för svaren! Tror det blir viktigast att den är enkel att få till i början. Har ingen vana att knyta och har försökt knyta min grannes sjal tidigare och tyckte det var trixigt.

Mina barn har vägt ca 2 kg från start och har sedan sakta sakta ökat i vikt - så jag hoppas det dröjer innan det blir tungt. Jag har en kortsjal Easycare quickfix till att använda senare - kanske från 10 månader och jag är öppen för att använda en annan emellan denna och den från starten.

Viktigt är också att den inte är varm eftersom jag bor i ett mycket varmt land och tror att det inte blir använd om man svettas i den.
Av anna m
Alltså knytningarna är bara lite besvärliga första gångerna man knyter. Efter ca fem gånger är det rutin. Jag tror inte om du frågar här att knytningarna är några som helst problem. Tipset är att knyta hårdare än du tror.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?