Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Jag har kommit på en ny idé som jag tänker prova någon gång. Någon som har gjort något liknande och kan komma med smarta tips? Eller någon som har provat och kommit fram till att det var en dålig idé? Naturligtvis tar jag gärna emot tankar även från dem som inte har gjort, men har bra idéer ändå :)

Jag tänkte göra ett hål, eller kanske en hälla skulle hålla bättre, vid kanten på ena långsidan så att man kan göra en ryggsäcksknytning som sedan kan vara knuten och inte bara bli som en ring. Och antingen hål att sätta i en rem mellan "axelremmarna" eller sy fast remmar. Hål var min första idé, men det håller väl alltid bättre om man slipper. Men jag undrar om det är svårt att få knuten på rätt ställe. Nu hamnade den mellan mig och dockan istället för under rumpan som jag hade tänkt. Fast det var ju ingen knut heller utan en säkerhetsnål. Och så blir det lite annorlunda med tyngd i och längre sjal. Min sjal är egentligen för kort, men jag har i alla fall tagit några bilder för att visa hur jag menar. Idén behöver utvecklas lite, men jag tycker att det borde kunna bli bra.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
solängel skrev:Undrar om inte zmurfan gjort nåt liknande :hmm: iaf något för att förenkla ryggknyt

Nix. Det har jag inte gjort. Men jag har sett en sjal som hade hål för benen. Men vart var det? :hmm:

I linne har jag för mig att det var med. Och jag vet att bilden fanns här på sjalbarn före den stora kraschen med.
Av sjaltokan
zmurfan skrev:
solängel skrev:Undrar om inte zmurfan gjort nåt liknande :hmm: iaf något för att förenkla ryggknyt

Nix. Det har jag inte gjort. Men jag har sett en sjal som hade hål för benen. Men vart var det? :hmm:

I linne har jag för mig att det var med. Och jag vet att bilden fanns här på sjalbarn före den stora kraschen med.
Lenaskeå hade någon till salu har jag för mig.. :hmm:
Användarens profilbild
Av solängel
zmurfan skrev:

Men hade inte du sytt typ hällor på en sjal, öglor för benen liksom? :hmm:
Användarens profilbild
Av zmurfan
solängel skrev:
zmurfan skrev:

Näe, det var inte jag.
Användarens profilbild
Av jazoo
thowida skrev:
zmurfan skrev:

Lenaskeå hade någon till salu har jag för mig.. :hmm:
Ja, det vare en vit sån sjal till salu för ett tag sedan. Minns inte vem det var dock, kan mycket väl vara Lenaskeå.
Användarens profilbild
Av solängel
zmurfan skrev:
solängel skrev:
zmurfan skrev:

Näe, det var inte jag.
Jag måste ha drömt... men jag ser alltså dig framför mig med en sån sjal, vilt demonstrerandes alla fördelar :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag ska vara grymt ärligt - jag fattar inte alls vad det är du vill göra med sjalen? fattar inte vad det är som ska göras liksom..

ska korset under rumpan sitta kvar så du bara kan ta trä på dig sjalen sedan?

alltidrätt sjalen har jag setti flre samanhang på nätet - men aldrig irl så jag har ingen aning om hur den är.

att man kan blanda ihop lydia och zmurfan förstår jag - har själv gjort det i nått samanhang - så så tror ajg förvirringen ovan hänger samman...
Av Enid
Jag har knutit ryggsäck med en extra lång ringsjal och resultatet blev något liknande fast med "knuten" runt barnets ben och under rumpan istället för mot ryggen och under rumpan som du gjort/försökt med.

Jag hade nog gjort två öglor för barnets ben som på den sjalen Zmurfan pratar om och sedan sytt fast två stora D-ringar på var sidan om öglorna där jag trätt i sjaländarna/axelbanden för att fästa/spänna dom. Förstår du :hmm: ?
Användarens profilbild
Av melon
solängel skrev:
zmurfan skrev:
solängel skrev:
zmurfan skrev:

Näe, det var inte jag.
Jag måste ha drömt... men jag ser alltså dig framför mig med en sån sjal, vilt demonstrerandes alla fördelar :wink:
Jag kommer också ihåg detta, men jag minns inte vem det var... Kan vi ha drömt samma dröm :hmm: :whut:
Användarens profilbild
Av Beckah82
ser skitsmart ut.

Hmmm funderar.... jag skulle kunna tänka mig testa att sy någon fastsättningsanordning inuti för att våga sjala en nyfödd på ryggen.... nu blev jag lite sugen. Annars vågar jag inte ta en nyfödd på ryggen.
Panakeia skrev:jag ska vara grymt ärligt - jag fattar inte alls vad det är du vill göra med sjalen? fattar inte vad det är som ska göras liksom..
Jag vill göra en tibetansk ryggsäck med så lite tyg som möjligt, en halsduk som jag kan bära Edvin bekvämt i, något som är lika enkelt som en sele fast lika bekvämt och mysigt som en sjal, en bärgrej som får plats i handväskan. Det kanske inte alls går att kombinera, då får jag väl göra flera.
Panakeia skrev:ska korset under rumpan sitta kvar så du bara kan ta trä på dig sjalen sedan?
Kanske inte sitta kvar om jag ska använda den som halsduk, men knytas innan barnet sätts i iallafall tänkte jag mig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?