[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7252247
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Jag vill sy en sele. Tips? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Dorotea skrev::Hahaa: Provselen blev inte så suvve precis. Tur att jag gjorde en provsele. 8) Jag fattar inte, jag bara trasslar in mig i den också. Det är nog korsandet i ryggen som är dumt. :hmm:

Nu funderar jag på att bara göra en ergo-kopia men fixa nån smart lösning med axelbanden, det enda som jag ogillar med ergon.
vad är det som trasslar med den?

är det knäppandet som är knasigt?

jag skulle - om du har utbredbara band rekomendera en konstruktion med breda spännen även i axelbanden så du inte använder remmar alls där utan smalnar av banden såpass att du kan ha dem i spännena direkt - skulle det kunna hjälpa?

testa att inte hålla på att knäppa och knäppa upp den hela tiden utan bara släppa på den när du bär på mage . det är ju att korsa den på ryggen som e bökigt som sagt.....när du bär på ryggen måste du knäppa upp, men då e ju korset på magen och inte alls lika besvärligt?
Användarens profilbild
Av Hannah83
exiteme skrev:
Dorotea skrev:
Jag tror jag lägger ner sel-sömnaden för ett tag och sover på saken. I några veckor. :roll:
Ska du neråt Oxie, så hjälper jag dig!
:heart: SB.... :vågen:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Dorotea skrev:Hm, jag tror att felet är att jag har för mjukt höftbälte. :hmm: Nu har jag sytt en till provsele men den är liksom för sladdrig. Jag tycker inte att korsandet är krångligt, det är att den är så ohanterlig och fladdrar åt alla håll. Ska man ha typ sittunderlag som stoppning eller? :hmm: Nu har jag tagit dubbelt lager fleece, som rekommenderas i olika MT-beskrivningar. Men det verkar inte räcka till en sele. :hmm:

Jag tror jag lägger ner sel-sömnaden för ett tag och sover på saken. I några veckor. :roll:
ja, liggunderlag är prefa - jag har köpt tunnt billigt som jag kör dubbelt i mina...

men om man vill ha lite mittemellan kan man säkert köra ett lager tunt och lite stoppning runt så blir det stabilt men ändå mjukt?

vi kan kika på det när jag kommer ner om du vill?
Av Emmiez
Dorotea skrev:
melon skrev:Det där låter precis som TinaW's sele som hon hade gratis beskrivning på förut, finns den kvar tro?
Great minds think alike :rock: Jag hittade den, nu ska jag kolla upp måtten! :D
var hitta du det?
Användarens profilbild
Av melon
Emmiez skrev:
Dorotea skrev:
melon skrev:Det där låter precis som TinaW's sele som hon hade gratis beskrivning på förut, finns den kvar tro?
Great minds think alike :rock: Jag hittade den, nu ska jag kolla upp måtten! :D
var hitta du det?
Vet inte om det ligger kvar, men jag har en utskriven kopia iafll du inte hittar den på nätet.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?