Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

MuuM skrev:
melon skrev:
Britt skrev:Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, så jag gav upp och ska prova igen vid senare tillfälle, jag ville ju bli klar fort. Tänkte prova det till grytlapp nummer två som jag gjorde till GDS-bytet nu, men det blev bökigt eftersom jag gjorde mönster och använde två färger. Men nästa gång ska jag ta tid på mig och bara med en färg, så får vi se om jag får till det. Jag gillar inte det här momentet att sy ihop...
Vet inte vart karln har lagt kameran, bild finns i den, så det kommer i bytestråden för mars så småningom om inte mottagaren kommer före mig :D!
Det finns ett annat sätt att göra grytlappar på om du inte orkar sy ihop. Om du ska stoppa något i det så går det tyvärr inte att göra mönster, men ska du inte så kan man! Pip om du vill ha förklaring. :wink:
Pip! :-)
:lol: Jag hittade inte tillbaka hit utan hjälp. :oops: Ska se om jag lyckas förklara så ni förstår.

Lägg upp med dubbelt garn i två olika färger, nu benämnda ljus och mörk. Lyft första maskan på alla varv framöver. Om vi börjar med slätstickning och vill ha båda sidorna lika: Lyst första maskan rätt med båda trådarna. Dela sedan på garnet. Sticka (tex) den ljusa maskan rät med det ljusa garnet, sticka sedan den mörka maskan avig med det mörka garnet. Upprepa till sista maskan (OBS! Följ hela tiden samma ordning!) Sticka den sista maskan avig med båda garnerna. Vänd. Sticka nu de mörka maskorna rätt med det märka garnet, och de ljusa avigt med det ljusa garnet. Uppreoa till önskad längd. Om ni vill stoppa i förslagsvis en bit värmeisolerande filt så delar ni på styckena genom att föra över maskorna på varsin sticka i tur och ordning. För sedan tillbaka dem i samma ordning och sticka ihop dem och avmaska på samma varv. Detta kan också göras på de två olika stickorna för att slippa föra över dem tillbaka, men det är lite bökigare.

Om ni vill ha mönster: Sticka på samma sätt, men byt färg och tvinna tråden mellan maskorna. Kom ihåg att jobba i parmaskorna, dvs om den ena maskan är ljus måste den andra i samma par vara mörk. Det kan inte finnas ett par stickade i samma färg, det måste bli tvärtom på baksidan.

Underbar teknik att sticka filt i, men ack så långsamt. Rekommenderas till vändbara mobilfack! :wink: En tröja i denna tekniken vore ju underbar!!! men det kommer jag aldrig att orka göra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?