Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anna83
jag tycker första knytningen verkar enklast, men är den inte lika säker som dubbel knytning?

*om exakt en månad är mitt BF =) längtar!!*
Användarens profilbild
Av jazoo
Anna83 skrev:Den första verkar mycket lättare än den andra
kan jag knyta som första eller e de viktigt att benen är på båda sidorna sådär?
(jag e nybörjare har inte fått min bebis än)

http://www.youtube.com/watch?v=1-VHUEM6K0Q

http://www.youtube.com/watch?v=44snbbszTps
Hej Anna,

vilken knytning du använder beror lite på vilken typ av sjal du har och hur stor din bebis är.

Det vanligaste är att man har en trikåsjal i början till en liten bebis, och då använder man allra allra oftast (för att inte säga alltid) den andra knytningen (andra filmen) som kallas "dubbelt omslutet kryss". Denna knytning går också att använda med en vävd sjal, speciellt med lite mindre bebisar. Då knyter man på sig sjalen först, innan man sätter i barnet.

När barnet blir lite tyngre är det många som går över till vävd sjal (men det går förstås att använda vävd sjal även till nyfödda) som ger lite bättre avlastning. Då kan man som sagt använda samma knytning, eller den första knytningen (första filmen). Det är en väldigt vanlig knytning om man bär bebis i vävd sjal på magen. Däremot går det också att knyta den vävda sjalen på många andra sätt, både på mage, höft och rygg.

Jag rekommenderar att du tittar på sjalbarns första sida (klicka på loggan längst upp på sidan så kommer du dit). Klicka sedan på "knyta" så kommer du till en sida där du kan välja sjal och knytningar, så får du se lite olika bildserier som visar olika knytningar.

Grattis till den kommande bebisen!
Senast redigerad av jazoo den lör apr 04, 2009 07:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jazoo
Anna83 skrev:jag tycker första knytningen verkar enklast, men är den inte lika säker som dubbel knytning?

*om exakt en månad är mitt BF =) längtar!!*
Den andra knytningen har fördelen att man kan knyta sjalen först och sen stoppa i barnet, i den första knytningen måste du hålla i barnet samtidigt som du knyter sjalen. När barnet väl sitter i sjalen är både dock lika säkra om man gjort knytningen rätt.

Lycka till med bebisen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?