Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av linamh
Ja, som rubriken säger... Hur länge funkar det bra att bära på magen i sjalen? Just nu finns det inte på kartan för mig att våga göra en ryggknytning så jag undrar hur lång tid jag har på mig ifall det blir för otympligt senare.
Jag började bära på ryggen när Oliver var 13mån och vi köpte en ergo.
Innan dess bar jag bara på magen och det gick bra. Då vägde han kring 10kg om jag inte minns fel.

Jag har burit honom på magen senare än så också, när han var runt två år och sjuk. Men då gick vi inte några långa promenader ifs. :wink:
Det klurar jag också på... Man tränar ju upp sig allteftersom, så min 9-månaders på 11 kg kan kan bära ganska många timmar på magen utan problem. Det enda är väl att det drar lite i axlarna ibland. Då är nästan ryggbärande jobbigare... Men samtidigt måste man väl nästan "träna upp sig" för ryggbärande också innan barnet är på tok för stort för att sitta på magen?
jag bär oftast min 1,5-åring på magen, fast det blir lite tungt om det är väldigt långa stunder. han är typ 86 cm, 14 kg. det stora problemet är om barnet blir så långt så man inte ser, men jag bär oftast i sele numera och då hamnar de lite lägre. sele är förresten enklare än sjal att få till på ryggen också.
Jag bär helst på mage. Sonen väger knappa tio kilo och är kring 75cm lång, han är ett år. Jag bär på magen för att det är skönare och gör mindre ont i ryggen, faktiskt. Det är något med hållningen som funkar bättre för mig när jag bär fram. Och så är det mysigt också att kunna gosas, förstås :)
MammaTess skrev:Du kan ju bära så länge du själv orkar, jag har aldrig kunnat göra ryggknyt och har ändå burit tills barnet varit drygt 3 år!
Åh, då finns det hopp för att jag kan köpa/använda fler fina sjalar även om jag aldrig skulle lära mig knyta på ryggen!
Det avgör du själv ;). Jag bar första barnet på magen nästan hela tiden, eller ja på slutat blev det nog lika mycket rygg som mage. Andra barnet däremot bar jag bara på ryggen efter de första månaderna, eftersom jag behövde ha famnen fri för storebror.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?