Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:i ökning låter bättre. M1 betyder väl inte ett omslag utan att man tar upp tråden mellan maskorna och vrider den då man stickar en maska...
Sant, men det blir ju ungefär samma sak som att göra ett omslag och vrida det nästa varv... :-) Jag ändrar!
Av Umma
Jag fattar absolut ingenting :hmm: men jag gillar koftan skarpt :tumup: , har alltid velat sticka den men inte hittat mönstret, boken verkar ju vara slutsåld. Ser fram emot att få se lite bilder... :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Umma skrev:Jag fattar absolut ingenting :hmm: men jag gillar koftan skarpt :tumup: , har alltid velat sticka den men inte hittat mönstret, boken verkar ju vara slutsåld. Ser fram emot att få se lite bilder... :D
Du får göra som jag och Asereth - prova och repa upp, prova och repa upp. Och (misstänker jag) pm:a ellla tretusen gånger innan vi får rätsida på den. ;-)
Av Umma
MuuM skrev:
Umma skrev:Jag fattar absolut ingenting :hmm: men jag gillar koftan skarpt :tumup: , har alltid velat sticka den men inte hittat mönstret, boken verkar ju vara slutsåld. Ser fram emot att få se lite bilder... :D
Du får göra som jag och Asereth - prova och repa upp, prova och repa upp. Och (misstänker jag) pm:a ellla tretusen gånger innan vi får rätsida på den. ;-)
:notes: Det är ok att trakassera ellla..... :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
nu har jag stickat tio varv. Eller egentligen 16 för de första 6 fick jag repa upp...

Men min markör hamnar alltid mitt i de två som ska stickas tillsammans. Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av ellla
det är ju det som är superdåligt med markörer... de hamnar konstigt vid minskningar. Jag ser var mina minskningar är och skippar de där markörerna :tumup:
det blir ju en liten snibb under. Dessutom ser man att mittmaskan av de tre som ska minskas till en är minskad på ett varv ner.
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:det är ju det som är superdåligt med markörer... de hamnar konstigt vid minskningar. Jag ser var mina minskningar är och skippar de där markörerna :tumup:
det blir ju en liten snibb under. Dessutom ser man att mittmaskan av de tre som ska minskas till en är minskad på ett varv ner.
Ja, det ser man nog. När man är van. ;-) Så mina får hänga med ett tag till, trots att jag nog kanske skulle kunna se var jag ska minska så känns det säkrast. Hängslen och livrem, du vet.
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:översättning

När du har 152 maskor på stickorna, avmaska 5 maskor i början av de nästa två varven för nacken. När du har 158 maskor, arbeta enbart på de mittersta 90 maskorna i 20 varv. Jag hoppas du hänger med.
Här kan man ju skriva in att man stickar dessa 90 maskor rakt, utan ökningar...

Plocka nu upp 10 maskor från sidan av delen som just stickats, sticka 34 maskor från slutet av nålen.
Man tar upp maskor från kanten och mot de maskor som lämnats. De maskor man lämnade för att sticka de mittersta 90 stickas med i arbetet igen (de är 34 stycken på varje sida.

Sticka nästa varv och upprepa detta (178 maskor). Markera den 44e och den 135e, och börja öka genom att M1 på varje sida av de markerade maskorna vartannat varv. Efter 6 varv, gör 5 små knapphål (omslag, K2tog) jämnt fördelade på ändarna. Gör ytterligare 6 varv och maska av ganska löst med aviga maskor, på rätsidan.

Det ser ganska konstigt ut, eller hur? Titta på teckningen på sidan 100; lägg A mot A och B mot B, sy en liten söm och eureka - en bebiströja!
---
Phu.
Användarens profilbild
Av glis
Vilket jobb ni lagt ner! Jag tackade glatt ja till mönstret från Muum utan att ana vilket jobb det skulle leda till, men så fixar det sig i alla fall! Gôtt! Jag skall bara sticka klart Sylvi (jag har inte ens bestämt vilken färg hon skall ha än)
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:översättning

När du har 152 maskor på stickorna, avmaska 5 maskor i början av de nästa två varven för nacken. När du har 158 maskor, arbeta enbart på de mittersta 90 maskorna i 20 varv. Jag hoppas du hänger med.
Här kan man ju skriva in att man stickar dessa 90 maskor rakt, utan ökningar...

Plocka nu upp 10 maskor från sidan av delen som just stickats, sticka 34 maskor från slutet av nålen.
Man tar upp maskor från kanten och mot de maskor som lämnats. De maskor man lämnade för att sticka de mittersta 90 stickas med i arbetet igen (de är 34 stycken på varje sida.

Sticka nästa varv och upprepa detta (178 maskor). Markera den 44e och den 135e, och börja öka genom att M1 på varje sida av de markerade maskorna vartannat varv. Efter 6 varv, gör 5 små knapphål (omslag, K2tog) jämnt fördelade på ändarna. Gör ytterligare 6 varv och maska av ganska löst med aviga maskor, på rätsidan.

Det ser ganska konstigt ut, eller hur? Titta på teckningen på sidan 100; lägg A mot A och B mot B, sy en liten söm och eureka - en bebiströja!
---
Phu.

Tack! ska lägga in det när jag hinner!
Knyttet & K skrev:
Jobbmostern skrev:Jag köpte förresten garn och mönster till den här tröjan (hoppas att länken funkar) på syfestivalen...
Tror att jag ska noggrant göra provlapp och räkna och mäta på mig innan jag sätter igång - för jag vill inte sticka den bara för att inse att jag inte kan ha den.. ;-)
http://www.ruths.dk/engelsk/efteraar%20stor%20eng.htm
Oj, vilken fin :love:

Nu har jag bestämt mig för att ändå sticka en kofta av det där Hachogarnet. Det blir en rätstickad kofta med raglanärm och resårstickad kant. Jag hoppas att jag får mina nya stickor imorgon så jag kan sätta igång. Jag behöver såklart stl 4 eftersom jag råkat bryta av den ena :lol:
Skrev jag i fel tråd, eller??? Jag trodde att jag var i den allmänna sticktråden... :oops:

(Bara för det tänker jag dubbelposta och lägga samma inlägg där - jag vill ju att så många som möjligt ska se den snygga koftan ;-) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?