Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
fröken_zombie skrev:
kvarnvik skrev:
Asereht skrev:Tipsa mig om alla barntröjor ni vet som stickas i ett stycke, gärna sådana som det finns mönster till på nätet eller lätt överkomligt hos åf/webbutik.
http://thecompletefabrication.blogspot. ... imono.html
Bild

å varför la jag inte mer tid på engelska i skolan??? :(
Den är underbar! Det är inte så svårt att sticka på engelska. Det finns bra ordlistor, hos Garnstudio, tex.
MuuM skrev: Är ju mak- och barnfri och får göra precis vad jag vill, så jag skriver av mönstret jag bara hade på papper. :-) Det finns en bild men den får vänta tills jag kan få över bilder till den här datorn...

Babykofta på tvären

En liknande denna har jag gjort tidigare. Synd att det är så liten strl. Jag körde med flera markörer och dubbla varvräknare. :)
MuuM skrev:
fröken_zombie skrev:
kvarnvik skrev:
Asereht skrev:Tipsa mig om alla barntröjor ni vet som stickas i ett stycke, gärna sådana som det finns mönster till på nätet eller lätt överkomligt hos åf/webbutik.
Bild

å varför la jag inte mer tid på engelska i skolan??? :(
Den är underbar! Det är inte så svårt att sticka på engelska. Det finns bra ordlistor, hos Garnstudio, tex.
nästan så man får ge det ett försök. tack :)
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:
MuuM skrev: Är ju mak- och barnfri och får göra precis vad jag vill, så jag skriver av mönstret jag bara hade på papper. :-) Det finns en bild men den får vänta tills jag kan få över bilder till den här datorn...

Babykofta på tvären

En liknande denna har jag gjort tidigare. Synd att det är så liten strl. Jag körde med flera markörer och dubbla varvräknare. :)
Ja, visst är det synd att den är så liten! Får fråga Bubbi snällt om hon kan tala om hur man gör den större. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Asereht skrev:

Babykofta på tvären

Ja, visst är det synd att den är så liten! Får fråga Bubbi snällt om hon kan tala om hur man gör den större. ;-)
Bild? Mått?
Användarens profilbild
Av ellla
det står ju i mönstret annars att använder man ett grövre ganr blir den en smula större... men det kanske är för lätt??

Edit: gahh tänkte på annat mönster, men det funger ar ju så i alla fall..
Senast redigerad av ellla den fre apr 03, 2009 20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Asereht skrev:

Babykofta på tvären

Bild? Mått?
Tar med den nån dag. Har den bara på papper.
Vad mycket, ni får stickat, hur hinner ni? Jag har i vart fall äntligen blivit klar med vantarna jag stickat på tåget. :vågen: Ska bara fästa de sista trådarna också. Så nu ska jag sticka provlapp till en sjuttitalsklänning till T så jag vet vilken storlek rundsticka jag ska köpa (vill ha rundstickor eller strumpstickor på tåget nämligen).

Förresten, jag tänkte experimentera med att färga garner nu ihelgen, är det någon som vet om man kan färga superwash-behandlat garn eller om det är bortkastad tid att försöka? Svenskullgarnet ska dock få byta färg. :)
kvarnvik skrev: http://www.allaboutyou.com/craft/Knitti ... -jacket/v1
Bild
Bild

Nu har jag försökt komma in på den övre länken hundra ggr igår och lika många ggr idag men mitt nyinstallerade explorer 8 får problem varje gång jag kommer in på sidan. Blir tokig! :x

Är det någon som kan länka direkt till pdf:en så att jag kan försöka komma direkt till mönstret?
ellla skrev:http://www.allaboutyou.com/?module=uplo ... leId=52681
fungerar för mig i alla fall!
Tack så jättemycket. Nu fick jag ned den.

Vet inte varför det inte går att komma in på sidna. Eller rättare sagt jag kommer in på sidan men så fort den laddat klart stöter explorer på problem och måste stängas. Varje gång och det är bara den sidan (av de jag kollat på hittills iaf). Skitskumt. Allt annat funkar perfekt.
En fråga om färgbad igen - hur kinkigt tror ni det är när det gäller melerade garner? Jag är sugen på att sticka den där koftan i Fabel som någon länkade till tidigare, den som var lite lik Baby Surprisen. Jag har två nystan hemma och det behövs tre. Vågar man köpa till ett eller ska jag köpa tre nya? Eller hoppas på att 200 g av ett grövre garn räcker? Tror ni man kan översätta hur många meter det går och uppskatta? Alltså om 200 g av det garn jag har är ungefär lika många meter som 150 g Fabel?
Nu ska här stickas sockar igen. Jag gillar små anabba projekt, vilket innebär att koftan jag stickar på går låååångsamt. Iaf, på mässan blev det 7 nystan sockgarn, ett par till mig, ett par till K och ett eller två par till barnen. Barnsockarna ska dessutom få luden kant.

Nu har jag hittat lite inspiration igen helt enkelt. :vågen:
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?