Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Jag använder ju vagnen mest bara när G ska sova. Vi går en promenad och han somnar på några minuter och sover sedan utomhus. Det är bra. Då gillar jag vagnen. :tumup:

Idag skulle jag och en kompis till ett nytt köpcentra här i närheten. Eftersom vi skulle ses vid elvatiden (när G brukar sova) tog jag med vagnen - tänkte att jag kunde äta lunch i lugn och ro medan sonen sov sött och stilla i vagnen. Sjalen var såklart också med, för man vet ju aldrig. :wink:

Tror ni sonen sov i vagnen?

:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

Inte en chans! Han satt på ryggen och var glad och nöjd. Sedan blev han totalt överstimulerad av alla intryck och kunde inte komma till ro. Ammade, ville inte amma, ville bitas :whut: , satt två minuter i vagnen när jag fikade. Hoppade sedan våldsamt i min famn. Flörtade med alla, tröttskrattade i högan sky.

Ännu lite mer försök till shopping, sonen på ryggen, hur kul är det att vara i vagnen? Släpar runt stora vagnen, måste ta hissen. :roll: Så omständligt. Slutligen en totalt övertrött bebis, panikfärd i bilen hem, svettig mamma, bebis somnade vid bröstet klockan halv två (vaken sedan sju i morse), vilken dag!

Det borde vara varningstexter på vagnar: ENDAST FÖR UTOMHUSBRUK. För inomhusaktiviteter rekommenderas bärsjal!!

Pust, nu behöver jag en kopp kaffe. :kaffe:
Användarens profilbild
Av thanisa
Ja, nog är det jobbigt med vagn. Bara en sådan sak som att man måste ta hiss och hissar brukar det finnas för få av eller så är de för dåligt programerade. Var nog på samma ställe öppningshelgen och kön till hissen var lång. Vi skulle bowla och trodde att sonen skulle somna. Tyckte det var bra med parkering, men de där hissyslingen var under all kritik. Slutligen kom maken in i hissen och fick då åka ett antal gånger mellan vångingarna då folk ju stod och tryckte för att hissen skulle komma. Så den fulla hissen gick upp och ner och stannade för att ta upp fler fast den redan var full. Sonen tyckte det var jobbigt och ville komma upp i sjalen så då kunde pappan ta vagnen i rulltrappan. Vill inte ha barn i vagn i rulltrappa.

Nä, det är jobbigt med varuhus och med vagnar.
Användarens profilbild
Av Eld77
Puh, jag blev svettig bara av att läsa om det. :lol:

Här har vi också haft vagnäventyr idag när vi skulle handla på coop. Storasyster fick åka dit medan lillebror satt i sjalen, men väl därinne ville han såklart hjälpa till att handla. Det första han gjorde var att försöka klättra upp i vagnen så att den välte över honom (medan jag hade ryggen till och hindrade S från att ta för mycket tomater. Sen fick han åka lite men ville bara klättra ur (spänner man fast honom blir han tokarg och går definitivt inte att ha med i affärer), eller resa sig upp eller bara bängla. Det var rätt skönt att knyta upp honom igen när vi skulle hemåt. 8)
Av Löv
thanisa skrev: Var nog på samma ställe öppningshelgen och kön till hissen var lång. Vi skulle bowla och trodde att sonen skulle somna. Tyckte det var bra med parkering, men de där hissyslingen var under all kritik.
Instämmer med detta till fullo - hur kan man bygga ett nytt shoppingställe med så dåliga hissar? :hmm: Där var inte mycket folk idag men ändå åkte ju hissarna upp och ner helt okontrollerat verkade det som - och om någon hiss var full kunde man inte trycka dit en ny utan fick vänta tills de åkt iväg.

Nä, inget bra! :whut:
Av Löv
Eld77 skrev:Puh, jag blev svettig bara av att läsa om det. :lol:

Här har vi också haft vagnäventyr idag när vi skulle handla på coop. Storasyster fick åka dit medan lillebror satt i sjalen, men väl därinne ville han såklart hjälpa till att handla. Det första han gjorde var att försöka klättra upp i vagnen så att den välte över honom (medan jag hade ryggen till och hindrade S från att ta för mycket tomater. Sen fick han åka lite men ville bara klättra ur (spänner man fast honom blir han tokarg och går definitivt inte att ha med i affärer), eller resa sig upp eller bara bängla. Det var rätt skönt att knyta upp honom igen när vi skulle hemåt. 8)
Sympatikram!! :heart:

Barn och shopping är ingen bra kombination. Jo, jag vet att man ska låta dem vara en del av vardagslivet och allt det där, men alla intryck gör dem stressade. Och jag minns väldigt väl den där perioden när de pillar på allt och tar allt som de ser... Och vagnar som välter - då känner man sig extra kompetent som förälder. :roll:
Användarens profilbild
Av snisk
lena_l skrev: Det borde vara varningstexter på vagnar: ENDAST FÖR UTOMHUSBRUK. För inomhusaktiviteter rekommenderas bärsjal!!
:iagree:
är så himla glad att jag har sjal/sele som första alternativ när vi ska ut på stan.

god kopp :)
Användarens profilbild
Av telistant
Men vagnen är ju bra att lägga allt shoppat i ju! om man nu lyckas få nåt gjort men bebis/barn med. Annars håller jag med om att den är bökig att manövrera inne i butikerna. Vänta på hissar är jobbigt, därför brukar vi åka rulltrappa!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?