Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag har massa ofärgad eko bomull hemma, beroende på hur björken ser ut i påsk (får fuska och ta in ris innan) så ska jag låta barnen färga detta... någon som vet vad mer som ska i, vet att jag har "recept" i en bok här någonstans, men i vilken och var är den? därför tänkte jag att någon kanske visste?
Användarens profilbild
Av ellla
Inspiration!!!
Jag har ett nystan, 150g, Kauni effektgarn i den där mest regnbågiga färgen. Jag tänkte ha det till blöjbyxor, men tycker att det är kliigare än visjögarn och merinogarnet jag använt förut. Visserligen kan jag ha det där det ändå är innerblöja och ha mjukare garn som muddar men känner lite lite tveksam...

Nån som har en bra ide om vad jag kan göra med det???
Asereht skrev:
trollmamma skrev: Denna basker ! Din blev super snygg jag misslyckades för nått åt se'n o har bara blängt på mönstret o vill inte börja om på en ny samtidigt har jag på mitt jobb fått se en massa olika varianter allt från svarta i räta varven mittlen till med rasta färger , enfärgade o med ulligt aviga varv så dragspels effekten ser ut som en päls

ska ge mig på den med mitt koolaid färgade garn jag tror att den hade gjort mönstret rättvisa !
Det tog ju tre försök att få den som jag ville ha den men nu när jag harlite koll på det hela så är jag sugen på att sticka fler. Rättar mig själv, jag kommer att sticka fler. :D

Jag håller på att förbereda mig för koolaid färgandet. Men jag har lite svårt att bestämma mig för vilket garn jag ska köra på. Grått elelr natur. Sen funderar jag också på om det funkar på alpacka?
Det är ju roligt att det blir fler jag blir sugen o tror att med koolaid garet blir det super bra ..ska bara samla mig !
den är ju rätt stor så jag måste minska mask antalet eller gå ner i stickor o det sistnämnda känns lite trist !
Det går att färgar all animaliska hår med koolaid ... hår ull grått o vitt ull Lite länkar som kan hjälpa !
Det kommer lukta så se till att kunna tvätta garnet efteråt .. jag har låtit garnet torka o efter kört dom i maskinen i tvättpåse med lämpligt medel ... det luktar än men inte alls som precis efter micron :lol:
Lycka till o dokumentera !!
Några som ska till Syfestivalen i Kista på lördag?

Jag tänkte iofs starta en egen tråd om det - kanske lämpligast under Bärsjalsträffar :hmm: Jag tänkte ju iofs inte ha några barn med mig
*nono* på lördag är första gången jag ska besöka mässan utan att ha en tid att passa hemma tidig eftermiddag, så jag ska njuuuuuta. Därför tänkte jag att jag skulle ha tid att sammanstråla med några andra också - och inte bara hinna roama montrarna.
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Några som ska till Syfestivalen i Kista på lördag?

Jag tänkte iofs starta en egen tråd om det - kanske lämpligast under Bärsjalsträffar :hmm: Jag tänkte ju iofs inte ha några barn med mig
*nono* på lördag är första gången jag ska besöka mässan utan att ha en tid att passa hemma tidig eftermiddag, så jag ska njuuuuuta. Därför tänkte jag att jag skulle ha tid att sammanstråla med några andra också - och inte bara hinna roama montrarna.
Det finns redan en sån tråd 8)
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=126863
Jag, glis och melon ska samåka upp så vi kommer att vara där från lunch ungefär
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:Några som ska till Syfestivalen i Kista på lördag?

Det finns redan en sån tråd 8)
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=126863
Jag, glis och melon ska samåka upp så vi kommer att vara där från lunch ungefär
Si där ja!
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Den här koftan är det http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =3&lang=se Den stickas ju liksom liggande också så det är lite svårt. Det blir nåt att klura på :hmm:
Jag har bara snabbskummat igenom mönstret och den verkar se helt rak ut, och utan ökningar och bara uppläggningar. Och måtten är angivna i cm. Jag tror du lätt kan använda det garnet! :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:Den här koftan är det http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =3&lang=se Den stickas ju liksom liggande också så det är lite svårt. Det blir nåt att klura på :hmm:
Jag har bara snabbskummat igenom mönstret och den verkar se helt rak ut, och utan ökningar och bara uppläggningar. Och måtten är angivna i cm. Jag tror du lätt kan använda det garnet! :tumup:
Jag tar med mig mönstret och garn upp till Sthlm 8)
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Jag tar med mig mönstret och garn upp till Sthlm 8)
Lysande! Jag tar med mig sylvi :mrgreen:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Om man stickar ett fel som säkert ingen ser förutom de som själva stickar, tar man upp en hel ärm då? :roll:
Aldrig i livet! Jag tar inte ens upp sånt som syns 8) Jag är så lat :roll:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:Om man stickar ett fel som säkert ingen ser förutom de som själva stickar, tar man upp en hel ärm då? :roll:
Aldrig i livet! Jag tar inte ens upp sånt som syns 8) Jag är så lat :roll:
Å jag är alldeles för nitisk :evil:
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?