- fre aug 20, 2004 21:11
- Vilka olika bärredskap har ni?
Jag älskar att sy och jag älskar sjalar... Ni kan ju tänka er resten...
En 5,2 m Girasol och ett otal hemsydda, alla vävda (några är utlånade...):
Hemsydda:
Tunn långsjal, Mittemellansjal
3,50 m i lin, Tunn kortsjal, Fyrkantsjal a la sleepingbaby, Podeagi,7 st (!) bärpåsar (ofodrade - fodrad - siden - vattensjal), 2 ringsjalar (tunn bomull)
Jag lånade en BabyBjörn ett tag men jag fick inte till det, fick ont i ryggen och så.
- Vilken är er favorit och varför?
De jag bär oftast i just nu (Mathilda är 8 månader och väger 7 kg) är
Vattenbärpåsen, när vi badar i poolen eller duschar
Ofodrad bärpåse, när det handlar om amning eller snabb-bärning
3,5 m linnesjal, för längre stunder och när vi är ute på ärenden.
När hon var mindre använde jag långsjalarna mer, fyrkantsjalen innan jag fick till ryggbärningen ordentligt. Podeagin har jag egentligen aldrig använt, jag sydde upp den på kul mest. Den är inte i min storlek utan gjord efter ett märke som säljs i Korea. Bärpåsarna syr jag upp nya då och då, kul att variera sig och matcha kläderna jag också syr.
Jag älskar att sy och jag älskar sjalar... Ni kan ju tänka er resten...
En 5,2 m Girasol och ett otal hemsydda, alla vävda (några är utlånade...):
Hemsydda:
Tunn långsjal, Mittemellansjal

Jag lånade en BabyBjörn ett tag men jag fick inte till det, fick ont i ryggen och så.
- Vilken är er favorit och varför?
De jag bär oftast i just nu (Mathilda är 8 månader och väger 7 kg) är
Vattenbärpåsen, när vi badar i poolen eller duschar
Ofodrad bärpåse, när det handlar om amning eller snabb-bärning
3,5 m linnesjal, för längre stunder och när vi är ute på ärenden.
När hon var mindre använde jag långsjalarna mer, fyrkantsjalen innan jag fick till ryggbärningen ordentligt. Podeagin har jag egentligen aldrig använt, jag sydde upp den på kul mest. Den är inte i min storlek utan gjord efter ett märke som säljs i Korea. Bärpåsarna syr jag upp nya då och då, kul att variera sig och matcha kläderna jag också syr.