Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindiwe
Så fort vi sätter upp N på ryggen så somnar hon, och när hon somnar så åker hennes huvud fram och tillbaka och det ser så ruskigt obekvämt ut. Hon är ganska lång nu, ca 90 cm skulle jag tro. För några dagar sedan tänkte jag att jag kanske skulle knyta mt'n lite lägre, under hennes armar för att se om hon skulle hålla sig vaken då. Som vanligt somnade hon dock lika snabbt som vanligt, men till min stora förvåning så satt hon stadigt med huvudet lutat skönt mot min rygg. Var det en tillfällighet eller har ni också märkt att barnen har bättre koll på huvudena när de måste stödja upp det själva?
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Här är det tvärtom att huvud åker bakåt om inte armarna är instoppade i sjalen/selen.
Om jag är själv hemma och han somnar på ryggen brukar jag ta en scarf och knyta som huvudstöd :)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag brukar också försöka få en sjal eller snuttis bakom hennes huvud som stöd, men det är svårt att få dit den så att huvudet sitter stadigt. Vi använder vår Beco Butterfly mycket och den har ju dåligt huvudstöd, när jag bär i MTn så går det lättare, att få till huvudstödet tycker jag. På sista tiden har jag tagit MTn när jag tror att hon ska somna.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
JinxLinda skrev:Jag fattar inte hur man knyter en scarf som huvudstöd :hmm: :oops:
Jag brukar knyta runt ena axelbandet på selen och sedan försöka få runt scarfen om hennes huvud och sedan linda den andra änden runt det andra axelbandet. Är jag ute och ser någon snäll människa som inte verkar helt borta så brukar jag be om hjälp. Det är ett bra sätt att börja prata om sjalarna/selarna också. :)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag knyter en scarf eller halsduk (eller docksjal ;) ) runt barnets huvud då. Den sedan som är mot barnets bakhuvud tar jag över min axel, och den andra sidan under armen. Sedan en knut mitt fram. Så får barnet ansiktet fritt.

Eller så knyter jag om krysset bara så att bakhuvudet hamnar under en sjalkant (som när man stoppar in huvudet när man är fram) men det blir aldrig lika bra/bekvämt som första gången man knyter.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag brukar knyta om ena delen så att huvudet hamnar innanför, i somras på Trästocksfestivalen så tror jag att gjorde båda delarna, både huvudet innanför och en extra scarf.

Bild
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jennelii skrev:Jag brukar knyta om ena delen så att huvudet hamnar innanför, i somras på Trästocksfestivalen så tror jag att gjorde båda delarna, både huvudet innanför och en extra scarf.

Bild
Vad smart med en trekantssjal så där, då får ju barnet lite extra värme också! Ska se om jag har någon gammal sjal att plocka fram.
Användarens profilbild
Av katha
Jennelii skrev:Jag brukar knyta om ena delen så att huvudet hamnar innanför, i somras på Trästocksfestivalen så tror jag att gjorde båda delarna, både huvudet innanför och en extra scarf.

Bild
Det där var ju jättefiffigt! Hem och rota hos mamma, hon har säckar med sånt.
Förresten vad är det för underbart vacker rosa sjal? :love:
Användarens profilbild
Av Hannah83
katha skrev:

Bild
Det där var ju jättefiffigt! Hem och rota hos mamma, hon har säckar med sånt.
Förresten vad är det för underbart vacker rosa sjal? :love:
Kan det vara en gås? :hmm: :love: är den i alla fall!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ibland (när det är lite kallare) knyter jag en stickad halsduk runt huvudet på barnet, liksom slänger bak en ögla och "fiskar upp" huvudet på vägen upp :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?