Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har du tappat ditt barn i golvet/underlaget i samband med sjalande?

Ja
3
2%
Nej men det var nära
36
26%
Nej
98
72%
Det har varit väldigt nära en gång. Med båda. Men så vitt jag minns har ingen unge tjongat i golvet. Fast jag fick väääldigt ont i ryggen en gång av att rädda en vimsande AH som var på väg ner... Däremot har jag tappat båda två när jag burit dem för hand...
ja, jag tappade en redan ledsen 9 månaders när han skulle upp på ryggen i ergon så han slog i huvudet för hårt i marken. På en perrong till tvärbanan dessutom så jag hade massor med publik :oops: :( Det kändes inte alls bra. massor med kläder hade vi på oss och tvärbanan kom och han var otröstlig och jag behövde hiva fram bröstet genom alla kläder inne på den överfulla tvärbanan och hade sämsta kläderna man kan ha för att amma. massor med kassar och väskor hade vi också och femåringen var inte heller samarbetsvillig. Jag var lite svettig då kan jag säga. Vad utsätter man sig för :shock:
Nej, fast idag roade sig Lykkebusen med att göra cirkuskonster bak på ryggen när vi var inne på Ica. Hon fick nog ett par hjärtan att stanna ett slag när hon kastade sig handlöst bakåt och tjöt av skratt när hon blev hängande bakåt/neråt med bara underkroppen fast. :lol: :loving: Jag oroade mig dock inte, jag visste ju att hon satt säkert. :)
Nej men det var nära röstade jag. En gång ramlade Mathilda nästan ur sjalen, det var en av de första gångerna jag knöt upp henne på ryggen. Och en annan gång ramlade jag framåt (halkade) med Noah på magen i sjalen, jag tog emot mig med händerna och nästan raka armar och han vaknade inte ens. Kände mig som supermamman.
Dorotea skrev:
miom skrev:ja, jag tappade en redan ledsen 9 månaders när han skulle upp på ryggen i ergon så han slog i huvudet för hårt i marken. På en perrong till tvärbanan dessutom så jag hade massor med publik :oops: :( Det kändes inte alls bra. massor med kläder hade vi på oss och tvärbanan kom och han var otröstlig och jag behövde hiva fram bröstet genom alla kläder inne på den överfulla tvärbanan och hade sämsta kläderna man kan ha för att amma. massor med kassar och väskor hade vi också och femåringen var inte heller samarbetsvillig. Jag var lite svettig då kan jag säga. Vad utsätter man sig för :shock:
:blir svettig bara när jag läst halvvägs:

:lol:
:iagree:
Röstade faktiskt nej, för jag glömde bort den gången jag tappade Matteus ur ringsjalen. En sån där vaknatt med skrikande bråckbebis, antar att jag inte fick dit honom ordentligt. Så han ramlade ner på en hög smutsiga madrasser och handdukar i tvättstugan när jag böjde mig framåt. :oops:

Annars inte, inte ens när ungen (hans tvillingsyster :roll: ) kastar sig baklänges och landar med huvudet mot mina knän. Det ser ju livsfarligt ut med sjalar då men folk inser inte att den är så säker att hon vågar göra så. :roll: (nä, vi är inga bra sjal-ambassadörer).
UWO skrev:
Dorotea skrev:
miom skrev:ja, jag tappade en redan ledsen 9 månaders när han skulle upp på ryggen i ergon så han slog i huvudet för hårt i marken. På en perrong till tvärbanan dessutom så jag hade massor med publik :oops: :( Det kändes inte alls bra. massor med kläder hade vi på oss och tvärbanan kom och han var otröstlig och jag behövde hiva fram bröstet genom alla kläder inne på den överfulla tvärbanan och hade sämsta kläderna man kan ha för att amma. massor med kassar och väskor hade vi också och femåringen var inte heller samarbetsvillig. Jag var lite svettig då kan jag säga. Vad utsätter man sig för :shock:
:blir svettig bara när jag läst halvvägs:

:lol:
:iagree:
ja det har ju inte hänt igen så något lärde jag mig väl 8)
tinaw skrev:Nej men det var nära röstade jag. En gång ramlade Mathilda nästan ur sjalen, det var en av de första gångerna jag knöt upp henne på ryggen. Och en annan gång ramlade jag framåt (halkade) med Noah på magen i sjalen, jag tog emot mig med händerna och nästan raka armar och han vaknade inte ens. Kände mig som supermamman.
Vilken tur att du hade honom i sjalen, annars hade det nog kunnat gå riktigt illa.

Edit:
Alltså nu hade du ju händerna fria att ta emot dig. Det var så jag menade. :D
tinaw skrev:Nej men det var nära röstade jag. En gång ramlade Mathilda nästan ur sjalen, det var en av de första gångerna jag knöt upp henne på ryggen. Och en annan gång ramlade jag framåt (halkade) med Noah på magen i sjalen, jag tog emot mig med händerna och nästan raka armar och han vaknade inte ens. Kände mig som supermamman.
Nej, men efter att jag har ramlat med S i famnen en gång (det gick bra trots att hon slog i huvudet :( :heart: ) så försvann min rädsla att ramla med S när jag bar henne i sjalen. Konstaterade att om jag hade haft sjalen hade hon suttit närmare mig OCH jag hade haft två händer att ta emot mig med!!! :roll:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?