Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lynn
Hej,

Skulle gärna vilja sy påskkläder till min dotter, men har noll koll på vad som skulle vara hyfsat enkelt för mig att göra (är väldigt mycket amatör :D )

Någon som vill hjälpa mig med idéer och mönster/tips? Såg en snygg spetsig hatt när jag sökte på internet, men det fanns inget mönster eller så... Och vad har påskkärringar på sig egentligen? :hmm:
Av Lynn
Hu rgör man ett huckle? Är det bara en fyrkant som man viker till triangel, och sedan knyter runt huvudet? Dottern gillar dock mössor - ska alltid ta alla andras mössor och prova :roll:

Norkmedoo: häftiga! Men är de lätta att göra..? :hmm:
Huckle är en vanlig skarfs/annat roligt tygstycke ca 50x50 vikt på diagonalen till en trekant som knyts under hakan.

Vi hade alltid när jag var liten småblommiga/storblommiga 60-70tals mönstrade klänningar/kjolar med kofta ovanpå, ofta hade vi overall under eftersom det kunde bli lite kallt (alldra hellst som vi tenderade att bada i dikena :lol: )

Vill du göra en kyckling så är det en häftig kycklingbeskrivning i boken "Pyssel Delux"
Bild
Av Lynn
ja, som sagt - det är riktigt häftig mössa! :tumup: Jag är lite sugen att göra den, men har inte råd att köpa pyssel delux-boken. fast den kanske är enkel att göra lite på frihand? :hmm:

Vad har ni för fyllning i tuppkammen? Och hur syr man dit den lättast? För hand eller för maskin? :oops:

Jag ska nog göra ett huckle som passar till resten av kläderna (har gjort en gul/vit kjol som preciiiis är klar :app: Ska se om den passar lilldamen när hon har vaknat) uti fall att hon vill byta från kycklingmössan... :lol:

Tack för tips! Fler är välkomna!
Av Lynn
Vilka fräsiga huvudbonader Anna!

Du har möjligtvis ingen beskrivning eller närmare bild på mössorna?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?