Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

thowida skrev:Nej då det finns nog i flera längder.

Är du normalviktig (typ upp till klädstrl 44) räcker en 4,6-4,7 m till alla knytningar och känns nog lagom lång.
Ja, det ska nog räcka för mig. Men det betyder att sambon inte kan förväntas kunna använda samma? Han är typ 1,90 och stiligt proportionerligt bygd med lagom breda axlar etc... :lol:
Av sjaltokan
lisahector skrev:
thowida skrev:Nej då det finns nog i flera längder.

Är du normalviktig (typ upp till klädstrl 44) räcker en 4,6-4,7 m till alla knytningar och känns nog lagom lång.
Ja, det ska nog räcka för mig. Men det betyder att sambon inte kan förväntas kunna använda samma? Han är typ 1,90 och stiligt proportionerligt bygd med lagom breda axlar etc... :lol:
Jo men han kommer få knyta knuten bak på ryggen istället för på magen.
thowida skrev:Jag har en easycare hav att sälja som är lite över 4 m, den skulle kunna gå med då kanske du får knyta knuten bak när du gör omslutet på magen.
Du menar att den är i kortaste laget? Vad heter den knytningen du pratar om nu? Så jag kan kolla på lite bilder...
Det här kanske utvecklar sig till en köp-sälj-tråd... Lite OT. Men när man kapar sin egen tråd är det väl ok? :wink:
Hur billigt kan man förresten få en bra långsjal? Alltså, jag menar inte att vara snål, bara undrar över prisbilden.
Köp en välanvänd, så kan du nästan köpa vilken sort som helst, är mitt bästa tips. Det är som med ett par jeans, de vävda sjalarna blir mjukare, stretchigare och mer lättknutna ju mer de används. Och så skulle jag rekommendera någon sort som är stretchig på diagonalen (korskypert eller jaquardvävd), dvs inte gås eller EllaRoo. Men tyvärr vet man ju inte förrän man har provat vilka sorter man själv gillar... (Jag är för övrigt en ivrig Zara-förespråkare. Pga att de är så smidiga och lättknutna. Fast mönstret är väl sådär, tycker jag)
thowida skrev:Jag har en easycare hav att sälja som är lite över 4 m, den skulle kunna gå med då kanske du får knyta knuten bak när du gör omslutet på magen.
Tack för erbjudandet! Om jag nu ska följa era råd och gå på färg och mönster vill jag hellre ha en sjal utan vitt i dock. Men tack ändå! :D

Hmmm... Börjar bli lite intresserad av en Ellevill Zara... :mums:
lisahector skrev:Hmmm... Börjar bli lite intresserad av en Ellevill Zara... :mums:
Snart kanske vi träffar dig i vi som bär i Zara-tråden :D !
Jag håller med Hcvc att det är bra med en ingosad, begagnad sjal. När min Didymos (Wellen granat) var ny var den förfärligt hård och svårknuten. Nu är den ljuvligt mjuk och smidig!

De smidigaste och mest lättknutna jag har är Zara (den smala när barnet är litet) och Easy Care Lava begagnad. Jag tycker även gåsen är bra, särskilt nu när det blir varmt ute, men så fort barnet blir tyngre så avlastar den inte lika bra. Den är också känsligare för att man verkligen knyter noga.

Absolut inte Hoppe! Jag hade den tunna varianten men lyckades inte få till ett enda så bra knyt som jag får med de andra.

Var bor du förresten? Jag visar gärna mina!
smedsboemma skrev:Jag håller med Hcvc att det är bra med en ingosad, begagnad sjal. När min Didymos (Wellen granat) var ny var den förfärligt hård och svårknuten. Nu är den ljuvligt mjuk och smidig!

De smidigaste och mest lättknutna jag har är Zara (den smala när barnet är litet) och Easy Care Lava begagnad. Jag tycker även gåsen är bra, särskilt nu när det blir varmt ute, men så fort barnet blir tyngre så avlastar den inte lika bra. Den är också känsligare för att man verkligen knyter noga.

Absolut inte Hoppe! Jag hade den tunna varianten men lyckades inte få till ett enda så bra knyt som jag får med de andra.

Var bor du förresten? Jag visar gärna mina!
I Göteborg tyvärr... :|
Eller alltså, det är jättebra att bo här men det är inte nära dig! TAck ändå!
hcvc skrev:
lisahector skrev:Hmmm... Börjar bli lite intresserad av en Ellevill Zara... :mums:
Snart kanske vi träffar dig i vi som bär i Zara-tråden :D !
Inte omöjligt! :D
Fast en Zara känns som en Rolls Rolls... (Ser väldigt fin ut!) Jag skrev ju innan att man väl börjar med något enkelt begagnat och jobbar si gupp... :lol:
Hallå där!

Jag tänkte just starta en likadan tråd som din. Har en 9 månaders tjej som till min stora sorg börjar bli alltför tung och nyfiken för trikåsjalen och vill nu gå över till vävd och har verkligen ingen aaaning om vad jag ska välja... :help: Kanske kan hänga på din tråd istället? Såg att du bor i Göteborg, skulle du vara intresserad av att ordna en sjalträff ihop så kanske vi kunde få prova på några stycken?? :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?