Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har du tappat ditt barn i golvet/underlaget i samband med sjalande?

Ja
3
2%
Nej men det var nära
36
26%
Nej
98
72%
Scilla skrev:Jag hade aldrig ens varit nära förrän alldeles härom veckan när jag hade haft M, 2 år, på ryggen i Beco butterfly. Vi hade båda vinterkläder på oss så vi var väl lite klumpiga liksom. När jag skulle sätta ner henne och tog av mig ena axelbandet så kunde jag liksom inte hålla emot hennes tyngd utan hon snurrade runt, trillade ur selen och föll nästan med huvudet före i stengolvet men jag lyckades fånga henne hyfsat. Lite rädda blev vi båda två dock. Lite svårt att förklara hur det gick till men samma princip som att en ryggsäck med tyngdpunkten högt upp gärna "tippar på sidan" när man tar av sig ena axelremmen.

Jag blev lite småchockad och tjurig då just butterfly marknadsförs med argumentet att det ska vara enklare och säkrare med ryggbärning eftersom barnet så att säga sitter fast i själva selen. Men jag har aldrig tappat ur något barn ur sjal eller andra ergonomiska selar förut. Jag var väl oförsiktig helt enkelt, eftersom jag inte trodde hon satt så osäkert - nu kommer jag att vara mycket mer noggrann och försiktig när jag hanterar barnet i "selen i selen".
Exakt så har jag gjort också! I vår dåvarande Patapum.
*ryser*
Lyckades fånga honom i ena tröjärmen.
Vi var på husvisning och stod och pratade med mäklaren. Så jobbigt pinsamt det blev. Och mitt hjärta slog dubbelslag länge efter det...

Har dessutom kännts som att jag varit på väg ett flertal gånger när jag skullat knyta upp honom på ryggen och han slängt sig hit och dit. Som tur är har jag altid kunnat backa upp mot en vägg eller annat för att han inte skulle trilla bakåt.
Är man en trött lite palt som helst vill sitta färdigt uppknuten i sjalen för länge sedan beter man sig tydligen så... :wink:

Måste också erkänna två huvudsmällar då jag svingat upp honom på ryggen och glömt bort att det är lägre i tak i passagen mot hallen...Förlåt lille L! :oops:
Annars går allt jättebra :Hahaa:
Nej aldrig, har inte ens varit i närheten.
Det närmsta är väl när de kastat sig bakåt under bärande - men det är mest en otäck känsla, suttit fast har de gjort ändå....
Av sjaltokan
Ja, pinsamt nog var jag distraherad av annat och skulle ta ner sonen från ryggen men jag fångade honom innan han hamnade i golvet och just nu stretar han emot en del så det känns som det inte skulle vara omöjligt om jag var ovan.
Nej, men det var nära

Det har varit några få gånger när barnet kanske krånglat eller fastnat med foten i en selrem att det liksom blivit ett kontrollerat fall mot golvt. Jag har hållit i och dämpat, men inte kunnat styra riktigt.
Av Hell Cat
Första gången jag skulle ha upp honom i Kozy Carriern så lutade han sig helt plöstligt bakåt medan jag fixade med "remmarna" bak på ryggen och då kändes det som om det var ganska nära att han föll ur! Men jag fixade det som tur var men vilken hjärtklappning jag hade efteråt. :shock:
Jag är inte så haj på ryggknyt, och skulle öva. :roll: Fick inte till det med sjalen, så jag hämtade mt:n och skulle ta den på ryggen istället. Men då var händerna så slut på mig (karpaltunnelsyndrom i båda) så de lade bara av. Som tur var hann jag kasta mig ner i soffan så hon landade mjukt...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?