Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har du tappat ditt barn i golvet/underlaget i samband med sjalande?

Ja
3
2%
Nej men det var nära
36
26%
Nej
98
72%
Nej, men i början när jag lärde mig knyta ryggknyt med Isa så var det trixigt och svårt att få armarna att räcka till, så av rädsla så knöt jag alltid över sängen eller soffan då. :tumup:
Av corona
Nej.

Men när jag har kännt mig osäker (p.g.a min egen osäkerhet eller när jag inte har vetat exakt vart jag har N), har jag knutit över sängen eller soffan av säkerhetsskäl.
Dock har jag aldrig tappat honom då heller...
Av Löv
Säger som föregående talare, har aldrig tappat men däremot i börja knutit över sängen/soffan. Numera känner jag som du, att jag har full kontroll.

Dock har jag tjongat huvudet på honom i dörrkarmen, men då satt han ju redan på ryggen... :(
Nej det har dock varit nära. Vidar var helt livsfarlig att knyta på ryggen. Han kunde få för sig att bara kasta sig bakåt eller åt sidan i nått kritiskt ögonblick. Många gånger har jag fått fånga honom.
Jag hade aldrig ens varit nära förrän alldeles härom veckan när jag hade haft M, 2 år, på ryggen i Beco butterfly. Vi hade båda vinterkläder på oss så vi var väl lite klumpiga liksom. När jag skulle sätta ner henne och tog av mig ena axelbandet så kunde jag liksom inte hålla emot hennes tyngd utan hon snurrade runt, trillade ur selen och föll nästan med huvudet före i stengolvet men jag lyckades fånga henne hyfsat. Lite rädda blev vi båda två dock. Lite svårt att förklara hur det gick till men samma princip som att en ryggsäck med tyngdpunkten högt upp gärna "tippar på sidan" när man tar av sig ena axelremmen.

Jag blev lite småchockad och tjurig då just butterfly marknadsförs med argumentet att det ska vara enklare och säkrare med ryggbärning eftersom barnet så att säga sitter fast i själva selen. Men jag har aldrig tappat ur något barn ur sjal eller andra ergonomiska selar förut. Jag var väl oförsiktig helt enkelt, eftersom jag inte trodde hon satt så osäkert - nu kommer jag att vara mycket mer noggrann och försiktig när jag hanterar barnet i "selen i selen".
Ja, inte i samband med knytande utan när jag skullat knyta loss honom och därefter hasa ner honom till stående bakom min rygg. På något sätt fastnade sjalen i hans ben så han inte fick ner dem och föll i golvet i stället för att landa tryggt på fötterna. Det uppskattades inte. Och görs inte om.
När vi var nya på ryggknyt hände det nån gång att L krånglade och höll på att åka i golvet pga det. Sen fick jag bättre koll på hela paketet med barn och sjal.

Nu är han oftast så med på det att det aldrig känns farligt men här om dagen kastade han sig åt sidan när jag skulle ta upp ryggpanelen på manducan (han var arg) och det kändes nära igen, men det var nog aldrig riktigt i närheten av att ramla i backen.
Jag har inte tappat henne men en gång var det nära! Det var när jag skulle ta ner henne så gled hon liksom i sidled och hamnade i fåtöljen som jag stod bredvid :shock: men det gick bra!

Däremot har jag flera gånger bangat barnens huvud i biltaket när jag skullat sätta dem (då de trilskas) i bilstolen :oops:
Nej, men det var nära för några dagar sedan när hon bestämde sig för att kasta sig bakåt precis när jag höll på och krånglade upp sjalen, jag fick tag på henne och fick hasa ner henne på benet. Det kändes otäckt och jag har varit mer försiktig efter detta.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?